یزد- معاون وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با بیان اینکه اجرای طرح پایتخت کتاب و روستاهای دوست دار کتاب ایران یکی ازطرح‌های ویژه این وزارتخانه است گفت: این طرح با استقبال بسیار خوب مردم در نقاط مختلف کشور روبرو شده هم اکنون این طرح در ۱۰۰ شهر کشور برگزار می‌شود.

طرح پایتخت کتاب و روستاهای دوست دار کتاب در ۱۰۰شهرکشور برگزارمی شود

به گزارش قدس آنلاین، سیدعباس صالحی پیش از ظهر یک شنبه در آیین افتتاحیه نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد اظهار داشت: یکی از رویکرد وزارت ارشاد توجه به توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه  می باشد  و توسعه کمی کتاب در کشور بسیار خوب بوده ۶۰ هزار عنوان کتاب تا پایان دی امسال در کشور به چاپ رسیده است .

وی  افزود: سال گذشته ۸۰ هزار  عنوان و در ۱۰ ماهه امسال ۶۰ هزار عنوان کتاب در کشور به چاپ رسیده که در مقایسه ۱۰ ماهه امسال با سال گذشته، شاهد رشد ۶ درصدی انتشار کتاب در کشور بوده‌ایم.

صالحی با اشاره به افتتاح نمایشگاه کتاب یزد تصریح کرد: این نمایشگاه نخستین نمایشگاه کتاب اسفند امسال در کشور است و تاپایان سال در برخی استان‌های دیگر کشور هم شاهد برگزاری نمایشگاه کتاب هستیم و ویژگی مهم این نمایشگاه حضور ناشران متعدد داخلی وخارجی است ک می‌تواند نقش مهمی در توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در این استان ایفا کند.

این مسئول افزود: انتظار از رشد کمی در حوزه کتاب تقریبا محقق شده است اما باید موارد دیگری نیز در حوزه کتاب و کتابخوانی مدنظر قرار گیرد، و کیفیت‌افزایی کتاب به نحوی که در کتاب خلاقیت و تفکر مشاهده شود همچنین خرید و خواندن کتاب به نحوی که کتاب در سبد مصرف خانوار قرار گیرد تا چرخ نشر کشور بچرخد، باید مدنظر قرار گیرد.

وی خاطرنشان ساخت: نمایشگاه‌ها باید به هفته فرهنگی کتاب تبدیل شوند، تا در استان‌ها اتفاقات خوبی در حوزه فروش کتاب رخ بدهد.

صالحی گفت: در عمل ارتباط خوبی بین کتابفروشی‌ها و مردم برقرار شد و می‌توان از این امر به عنوان یک رویداد مهم در حوزه خرید کتاب یاد کرد و کتاب رسانه‌ای بی‌ همتا است، و کتاب نه از باب اغراق بلکه از باب واقعیت است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، هیچ رسانه‌ای جای کتاب را پر نمی‌کند.

معاون وزیر تصریح کرد: در حوزه خرید کتاب تلاش شده نمایشگاه‌های استانی تقویت و حمایت شوند به نحوی که سال گذشته ۹۰ نمایشگاه استانی در کشور برگزار شد که پنج مورد از آنها در ماه بهمن و در اهواز، کاشان، ساری، زاهدان و یاسوج برپا شد و بیش از۲۳۰ هزار عنوان کتاب با شرکت هزار و ۸۰۰ ناشر عرضه شد و وزارت ارشاد ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال یارانه در این نمایشگاه‌ها توزیع کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.