یزد - نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: استفاده از ابزارهای نوین اطلاع‌رسانی زمان کمتری از افراد می‌گیرد ولی در صورتی که انسان‌ها به صورت کامل از کتاب جدا شوند، ذوق تحقیقاتی و فکر کردن را از دست می دهند.

انسان‌های  جدا ازکتاب ذوق تحقیقاتی و فکر کردن ندارد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله محمدرضا ناصری پیش از ظهر یک شنبه در آیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب یزد اظهار داشت: ناشران باید تلاش کنند تا محتوای کتبی که عرضه می‌کنند، مناسب باشد و شبکه‌های اجتماعی و موبایل‌ها ذهن مردم را از خلاقیت دور کرده ، و ابزارهای نوین ارتباطی نمی‌تواند جایگزین کتاب‌های چاپی شود.

وی افزود: باید کتاب‌هایی در  نمایشگاه ها عرضه  می شود مورد استقبال باشد تا زمان، هزینه و زحمت حمل و نقل کتاب‌ها و تردد افراد هدر نرود.

ناصری تصریح کرد: محتوای کتاب باید برای رشد جامعه، معنویت، تهذیب، درست حرکت کردن در مسیر سبک زندگی اسلامی مفید باشد و مردم را در مقابل محتوای ابزارهای نوین ارتباطی قوی کند.

وی خاطر نشان ساخت: متاسفانه کتاب‌هایی که نوشته می‌شود بیشتر به این صورت است که نویسنده در اینترنت جست‌وجو کرده و مطالبی را از منابع مختلف برداشته سرهم کرده و یک کتاب را به چاپ رسانده است و در این حالت احساس می‌شود که مولف و این شخص خیلی قدرت تحلیل و فکرش را در نگارش کتاب به کار نبرده تا دیگران بتوانند از ابداعات آن استفاده کنند.

امام جمعه یزد با تأکید بر لزوم توجه به جایگاه کتاب در خانه‌ها افزود: مسائل دینی و اعتقادی جوانان و نوجوانان باید تقویت شود و شایسته است کتاب‌هایی با این مضامین توسط مؤلفان متفکر و محقق تولید شود.

وی بر لزوم توجه غرفه‌داران و ناشران خارج از استان به شئون اسلامی به ویژه حجاب در طول برپایی نمایشگاه تأکید کرد و افزود: یزد دارالعباده و حسینیه ایران است و امیدواریم همگان شأن این استان را رعایت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.