یزد- استاندار یزد گفت: کتاب یکی از مهمترین منابع پاسخ دهنده به سئوالات بشر است و معمولاً دوست خوب اهل علم و دانش و خلاق و ویژگی‌های بارز دیگری است و کتاب از این لحاظ بهترین دوست است.

کتاب یکی از مهمترین منابع پاسخ دهنده به سئوالات بشر است

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمد میرمحمدی پیش ازظهر یک شنبه در مراسم افتتاح  نمایشگاه کتاب یزد اظهارداشت: موضوع کتاب و کتابخوانی برگرفته از مکتب اسلام است و کتاب‌خوانی هدف اصلی نیست بلکه فهم و درک کتاب و هدف نویسنده و کسب دانش و شناخت پیرامون خودمان و دنیا، مجموعه مسائلی است ما را به سمت منایعی هدایت می‌کند تا از طریق آنها به پاسخ سئوالات زندگی خود دست یابیم.

وی افزود: هم کسانی که کتاب می‌خوانند باید زمینه و آمادگی برای پذیرش مطالب را داشته باشند و هم کتاب باید مفید، مؤثر و کارساز برای زندگی سالم و تعالی جامعه باشد.

استاندار تصریح کرد: ترویج کتاب و کتابخوانی با بخش‌نامه و شعار عملی نخواهد شد، وبرای تحقق این مهم باید فضاسازی کرد و افراد را مشتاق به استفاده از منابع پاسخگویی مانند کتاب کرد و در این رابطه نقش رسانه‌ها به عنوان یکی از کارآمدترین ابزار بسیار تاثیرگذار است.

استاندار یزد با تأکید بر اهمیت کتابخوانی در جامعه گفت: کتابخوانی باید به یک جریان مردمی تبدیل شود و ترویج کتابخوانی با بخشنامه امکان‌پذیر نیست.

میرمحمدی نقش رسانه‌ها را در ترویج فرهنگ کتابخوانی بسیار اثرگذار دانست و اظهار داشت: رسانه‌ها کارآمدترین مروجان برای کتابخوانی و بیان ارزش‌های کتاب در جامعه هستندورسانه‌ها می‌توانند جوانان و نوجوانان را به کتاب علاقمند کنند ضمن اینکه رسانه‌های دیجیتال نیز می‌توانند بازویی قوی و توانمند برای ترویج این فرهنگ به شمار بروند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیزدر این مراسم با اشاره به اینکه در گذشته کتابخوانی در یزد وضعیت چندان مطلوبی نداشت گفت: درحال حاضر گرایش به کتاب و کتابخوانی در یزد امیدوارکننده شده است گرایش به کتاب و کتابخوانی در یزد امیدوارکننده است هرچند با سوابق دینی و فرهنگی یزد، انتظار وضعیت بسیار بهتری وجود دارد.

علی غیاثی ندوشن اظهار داشت: طی چند سال گذشته طرح‌های خوبی اجرا شد که این طرح‌ها به بهبود وضعیت کتابخوانی در کشور کمک  می کند وطرح پایتخت کتاب از جمله این طرح‌ها بود که یزد جزو شهرهای برگزیده در زمینه اجرای معرفی شد.

وی نمایشگاه کتاب را یک کار جمعی دانست و تصریح کرد: حمایت‌های مادی و معنوی بسیار خوبی از این نمایشگاه شده و امیدواریم شاهد استقبال بسیار خوب مردم استان یزد از این نمایشگاه باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.