یزد- معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: مشارکت‌محوری از سیاست‌های اصلی و قطعی فعالیت‌ها در حوزه تربیت‌ بدنی است، و کیفیت‌محوری، اخلاق‌مداری و مشارکت‌محوری از سیاست‌هایی است که از سند تحول بنیادین اخذ شده است.

مشارکت‌ محوری از سیاست‌های اصلی در حوزه تربیت‌ بدنی است

به گزارش قدس آنلاین، مهزاد حمیدی پیش از ظهریک شنبه  در پنجمین مجمع عمومی فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشوردر یزد اظهار داشت: هدف ما رسیدن به رشد و بالندگی ۱۳ میلیون دانش‌آموز در کشور است، اگر امروز برنامه‌های معاونت در المپیادهای درون مدرسه‌ای شکل می‌گیرد و در مدرسه تجلی پیدا می‌کند به این دلیل است که می‌خواهیم شایستگی‌های پایه دانش‌آموزای را توسعه بدهیم.

وی با بیان اینکه   کم‌تحرکی و چاقی در بین دانش‌آموزان بیداد می کند افزود: نیاز دانش آموزان به سلامت، پویایی و تحرک ضروری است وبا با توجه افزایش ساعت درس تربیت بدنی، برای سال ۹۷ تقریبا با کمبود چهار هزار نیروی انسانی در بحث تربیت بدنی روبرو خواهیم بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش فراگیر بودن فعالیت‌های ورزشی را از جمله سیاست‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: استقرار حقوقی و تشکیلاتی فدراسیون ورزش دانش‌آموزی از جمله برنامه‌های در دستور کار است.

حمیدی افزود: تفریحات موبایلی، زندگی ماشینی و سکونت‌های طبقاتی و آپارتمانی موجب شده ورزش و تحرک از جامعه دانش‌آموزی فاصله بگیرد و دانش‌آموزان تنها در مدارس ورزش می‌کنند.

این مسئول  با اشاره  به آسیب‌های اجتماعی و کم‌تحرکی دانش‌آموزان تصریح کرد: اگر به فکر ۱۳ میلیون دانش‌آموز نباشیم و والدین مراقب نباشند، به طور قطع در آینده، کشور با سونامی بیماری‌های غیرواگیر مواجه خواهد بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان ساخت: در دنیا متوسط ساعت درس تربیت بدنی ۹۷ دقیقه است  اما متوسط این میزان درایران ۹۰ دقیقه است و این زمان برای زندگی ماشینی امروز کافی نیست و باید روی فوق برنامه‌ها کار کنیم که فراگیر باشد و فراگیر شدن فعالیت‌های ورزشی یکی از سیاست‌های ما در استان‌ها است.

وی افزود: در حوزه تربیت بدنی و سلامت با آزمایش و خطا سیستم را نمی‌توان پیش برد و فرصت‌ها به قدری محدود است که بدون برنامه سنجیده و برگرفته از اسناد بالادستی نمی‌توان کاری کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: فدراسیون دانش‌آموزی باید به یکی از مقتدرترین فدراسیون‌های ورزشی کشور تبدیل شود و این مهم با برنامه‌ریزی و همت همگانی محقق می‌شود و واگذای اختیارات به استان‌ها ضروری است.

 وی گفت: معاونان تربیت بدنی و سلامت در ادارات کل استان‌ها به عنوان بازوان قوی آموزش و پرورش در تصمیم‌گیری حوزه سلامت نقش مهمی ایفا می‌کنند.

حمیدی پرورش استعدادهای مختلف دانش آموزان را مهمترین رسالت آموزش و پرورش دانست و گفت : به طور کل تربیت صحیح و کامل دانش‌آموزان به عنوان انسان‌های وارسته اصلی‌ترین رسالت آموزش و پرورش است.

معاون وزیر بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز در سطح کشور را جامعه هدف وزارت آموزش و پرورش و به ویژه معاونت تربیت بدنی و سلامت عنوان کرد و گفت: طرح‌ها و برنامه‌های مختلف معاونت‌های تربیت بدنی و سلامت استان به زمینه ساز استعدادیابی مختلف است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تغییر در هر زمینه‌ای با مقاومت همراه است، بیان داشت: باید استقامت داشته باشیم تا به موفقیت برسیم و جلو برویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.