رئیس دفتر صدر اعظم و هماهنگ کننده امور پناهندگان آلمان پیش بینی کرد که در سل ۲۰۱۷ شمار اخراج پناهندگان از این کشور رکورد بالایی را به دست آورد.

اخراج پناهندگان از آلمان در سال ۲۰۱۷ رکورد بالایی را کسب می‌کند

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، "پیتر آلتمایر"، رئیس  دفتر صدر اعظم آلمان و هماهنگ کننده امور پناهندگان پیش بینی کرد که در این سال رکورد بالای اخراج پناهندگان از آلمان به کشورهای مبدا زده شود.

وی که در گفتگو با نشریه "بیلد" آلمان سخن می گفت تصریح کرد که در سال گذشته بیش از هشتاد هزار پناهنده که با درخواست پناهندگی آن ها مخالفت شده بود به کشورهایشان بازگردانده شدند. این یک رکورد بالا است و همچنان در امسال هم افزایش می یابد. بخصوص مجرمان و کسانی که از جانب آن ها خطری برای امنیت ما ایجاد می شود باید سریع تر از کشور ما خارج شوند.

"پیتر آلتمایر"، در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که سال گذشته تقریبا درباره ۷۰۰ هزار درخواست پناهندگی تصمیم گیری شده که از بین آن ها ۳۰۰ هزار مورد رد شده است. این افراد را می خواهیم سریعا برگردانیم وگرنه اعتبار دولت مشروعه ما آسیب می بیند.

وی از این پیشنهاد وزیر کشور آلمان مبنی بر اینکه مراکز خروجی برای پناهجویانی که با درخواست پناهندگی آن ها مخالفت شده است احداث شود حمایت کرده و این را اقدامی منطقی بخصوص برای پناهجویانی دانست که بلافاصله در آستانه اخراج قرار دارند.

رئیس دفتر مرکل همچنین به توقف اخراج پناهندگان افغان از طرف مقامات ایالت "اشلسویگ-هولشتاین" انتقاد وارد کرده و اظهار داشت که من تکروی ها از طرف برخی ایالات آلمان در روند اخراج پناهجویان را رویکردی نادرست می دانم. در افغانستان شهرها و مناطق خیلی راحتی وجود دارد که پناهندگان اخراجی می توانند در امنیت در آنجا زندگی کنند.

بر اساس اطلاعات نشریه "بیلد" آلمان شمار پناهندگانی که جدیدا به آلمان آمده اند اخیرا به شدت کاهش پیدا کرده است. این نشریه آلمانی با استناد به محافل امنیتی آلمان نوشت: در ماه ژانویه حدود ۱۴.۳۴۹ درخواست پناهندگی وجود داشته است و در ماه قبل از آن ۹۱.۶۷۱ مورد درخواست به آلمان داده شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.