۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
کد خبر: 505494

دادگاه عالی تجدید نظر کویت یک مقام مسئول عالی رتبه در یکی از نهادهای دولتی این کشور را به جرم فعالیت های تروریستی به 10 سال زندان محکوم کرد.

مقام کویتی، همکار داعش از آب در آمد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، این مقام مسئول که نام وی ازسوی دستگاه قضایی کویت فاش نشده به پرداخت مبلغ 30 هزار دلار جریمه نقدی نیز محکوم شده است.

دادگاه عالی کویت این مقام مسئول را به همکاری با گروه تروریستی داعش و ترویج برای افکار تروریستی این گروه و حمایت مالی از آن متهم کرده است.

فرد متهم همچنین با سفر به سوریه وعراق در نبردهای تروریستی گروه داعش مشارکت کرده است.

این اقدامات و برخورد با عناصر تروریستی درشرایطی صورت می گیرد که دولت کویت طرحی را دردستور کار دارد که براساس آن اطلاع رسانی و آگاهی بخشی وسیعی میان مردم این کشور در زمینه مقابله با تروریسم و تفکرات و رویکرد های افراط گرایانه و تندرو صورت گیرد و قرار است در راستای اجرای آن وزارتخانه های دفاع و اوقاف و همچنین نهادهای امنیتی و انتظامی اقدامات لازم را صورت دهند.

براین اساس عبدالعزیز الریس مشاور وزارت دفاع کویت در اظهاراتی خواستار آگاهی بخشی به مردم در زمینه ابعاد مختلف مبارزه با تروریسم و نشر افکار افراطی و مقابله با آن در فضای مجازی شده و اتخاذ راهکاری در این زمینه را امری مهم دانسته است.

استفاده از فضای مجازی در کویت وضعیت مطلوب و آزادانه ای را داشته و شهروندان این کشور از فعال ترین مشترکان شبکه توئیتر در خاورمیانه به حساب می آیند که این مساله به نوبه خود چالش های امنیتی فضای سایبری را برای دولت افزایش می دهد.

نهادهای امنیتی کویت در پی حوادث خرابکارانه و تروریستی متعدد درعراق و عربستان سعودی طی ماه های اخیر نگرانی های شدیدی را از نفوذ و حضور عناصر تکفیری داعش در کشورشان دارند، بویژه آنکه هزاران تن از مردم این کشور به صورت مستمر در رفت و آمد به عربستان سعودی هستند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.