رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی از احداث مجهزترین سایت تولید سرم‌های درمانی ضد مارگزیدگی و ضدعقرب‌زدگی در این موسسه تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: بر این اساس میزان تولیدات این محصول در موسسه رازی ۳ برابر خواهد شد.

هر سرم مارگزیدگی معادل ۲ بشکه نفت ارز آوری دارد

به گزارش قدس آنلاین، تسنیم، حمید کهرام با اشاره به احداث ساختمان جدید تولید سرم‌های درمانی ضد مارگزیدگی و ضدعقرب‌زدگی در موسسه رازی، اظهار کرد: در حال حاضر این سرم‌های درمانی در ساختمان‌های قدیمی موسسه تولید می‌شود که ما را با مشکلاتی مواجه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه سرم‌های درمانی تولیدشده در موسسه رازی از نظر کیفی به عنوان بهترین سرم‌های درمانی در دنیا مطرح هستند، افزود: در همین راستا ساختمانی برای این بخش در حال احداث است که عملیات اجرایی آن تا انتهای سال جاری به پایان می‌رسد، براین اساس میزان تولیدات این محصول در موسسه رازی 3 برابر خواهد شد.

رئیس موسسه رازی با بیان اینکه سرم‌های ضد مارگزیدگی و ضد عقرب‌زدگی موسسه رازی از بهترین محصولات این موسسه محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: با افزایش تولید این محصولات، میزان صادرات آن نیز به کشورهای خارجی افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه هر ویال از سرم‌های ضد مارگزیدگی رازی با قیمتی بیش از 100 دلار صادر می‌شود، گفت: قیمت هر یک از این سرم‌ها با بیش از 2 بشکه نفت برابری می‌کند.

کهرام اضافه کرد: تاکنون به سبب محدودیت در تولید با محدودیت صادرات مواجه بودیم که این امر با راه‌اندازی ساختمان تولید جدید رفع خواهد شد.

رئیس موسسه رازی در ادامه به راه‌اندازی حسابداری صنعتی در این موسسه اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر حسابداری تعهدی در این موسسه در حال اجراست و حسابداری صنعتی که کار بسیار پیچیده‌ای است، از نیمه دوم سال آینده در موسسه اجرایی می‌شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه رازی، وی (EDPR) ثبت الکترونیک پچ‌های تولیدی واکسن‌ها را از دیگر اقدامات موسسه رازی در سال جاری عنوان و خاطرنشان کرد: این طرح در حال حاضر در 5 بخش موسسه اجرا می‌شود که میزان مواد مصرفی، تجهیزات و اقدامات انجام شده در سیستم به صورت الکترونیک مشخص خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.