۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵
کد خبر: 505550

قائم مقام وزیر و رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور از تحصیل 400 هزار دانش آموز اتباع خارجی در جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

تحصیل 400 هزار اتباع خارجی در ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، خلیل بابالو در مراسم امضای تفاهم نامه موسوم به GGP  بین دو کشور ژاپن و ایران که با حضور سفیر ژاپن در ساختمان امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: قرابت فرهنگی بین مردم ایران و ژاپن باعث شده تا این کشور در دیدگاه ایرانیان جایگاه مثبتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه کشورهای ایران و ژاپن هر دو درگیر جنگ و مصائب بعداز آن شده اند و این امر مشترکاتی را بین مردم دو کشور ایجاد کرده است، تصریح کرد: زمینه های رشد تعلیم وتربیت در دیدگاه رهبران دو کشور دارای مشترکاتی است و تبادل تجربیات می‌تواند در ارتقای کیفیت آموزش و پرورش مؤثر باشد.

بابالو گفت: علیرغم تحریم‌های ظالمانه و مشکلات مالی به خاطر درک انسانی از نقش آموزش در تربیت دانش آموزان در سال جاری میزبان بیش از 400 هزار دانش آموز پناهنده هستیم.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر پوشش تحصیلی اتباع خارجی افزود: با نگاه انسان دوستانه ای که در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، تلاش کرده‌ایم هیچ دانش آموز خارجی در ایران از تحصیل بازنماند و تاکنون بیش از 800 میلیارد تومان هزینه تحصیل اتباع خارجی کرده ایم.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور خاطرنشان کرد: صرف نظر از بحث مادی، نگاه مثبت کشور ژاپن به تعلیم وتربیت و توجه به مناطق محروم بسیار ارزشمند است و امیدواریم بیش از پیش شاهد توسعه و تقویت ارتباطات فرهنگی بین دو کشور باشیم.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، GGp پروژهای هستند که از محل اعتبارات بلاعوض دولت ژاپن و برای اجرای پروژهایی در زمینه توسعه و تامین امنیت انسانی و برحسب نیازهای متفاوت کشورهای در حال توسعه اجرا می شوند و در ایران این پروژه ها در مناطق کم برخوردار اجرا می شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.