اهواز- نماینده دشت آزادگان و هویزه گفت: بنده به عنوان نماینده مردم و به عنوان خدمت‌گذار مردم خوزستان این عملکرد وزیر نیرو را در حد یک شعار می‌بینم زیرا وزیر نیرو کجا بودند که تازه به فکر اصلاح شبکه برق خوزستان افتادند و در طول سه سال اخیر هیچ قدمی در راستای اصلاح شبکه برق خوزستان برنداشته است.

عملکرد شعاری وزیر نیرو/ دولت به بیراهه می رود

به گزارش قدس آنلاین، بیش از ۵ سال است پدیده گرد و غبار زندگی مردم خوزستان را به کامشان تلخ نموده و این مهمان ناخوانده هر روز بر دامنه مشکلات این استان مهم و یزرگ کشور افزوده است . در همین راستا قاسم ساعدی؛ نماینده دشت‌آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به چالش‌های اخیر که گریبانگیر مردم خوزستان شد و علی‌رغم تذکرات متعددی که نمایندگان خوزستان در مجلس و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری به دولت دادند گفتیم که خوزستان از نظر وضعیت زیست محیطی مطلوب نیست  با چالش‌هایی مواجه است.

وی افزود: چالش‌های خوزستان توسط دولت نادیده گرفته شده زیرا دولت بدون برنامه در حال حرکت در مسیر خودش است و با توجه به اینکه چالش اخیر سبب غلیظ شدن آلودگی هوا، قطع برق شبکه‌های برق، خارج کردن نیروگاه‌ها از مدار و در نتیجه قطعی آب به مدت زیاد شد اما دوستان ما در دولت تازه متوجه‌ شده‌اند که معضل بزرگی در خوزستان رخ داده است.

نماینده دشت‌آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه دولت یک بیراهه‌ای را گرفته و در حال طی کردن آن است که انتقال آب بخشی از راه این بیراهه است. انتقال آب نه تنها در بعد علمی تایید شده نیست بلکه از بعد اخلاقی و انسانی نیز اقدامی غیر کارشناسی شده است زیرا بیش از ۴ میلیون نفر انسان در خوزستان درحال زندگی هستند.

وی عنوان‌کرد: دولت وجود ۸۰ درصد از منابع انرژی کشور چه در بخش نفت و گاز و چه در بخش برق و یک و سوم آب کشور  همچنین صنایع سنگین مانند پتروشیمی، بنادر،کارخانه‌های صنعتی متفاوت در خوزستان که استان را به عنوان شاهرگ حیاتی و اقتصادی کشور تبدیل کرده را نادیده گرفته و دلشان خوش است که با ۲۰ هزار میلیارد  آب را از سرشاخه‌های کارون به فلات مرکزی کشور منتقل کند.

ساعدی گفت: دولت در طراحی طرح انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به فلات مرکزی  بدون دخالت دادن ذره‌ای اقدامات و نظرات کارشناسی شده همچنین بدون در نظر گرفتن ادامه حیات مردم خوزستان هزینه زیادی را متحمل شده است و حال  وزیر نیرو به همراه وزیر جهاد کشاورزی با حضور در خوزستان آن هم در حد دیدار با مسئولان استان  از مردم عذرخواهی می‌کنند.

وی تصریح‌کرد: بنده از استاندار خوزستان انتظار دارم به عنوان نماینده عالی دولت در خوزستان در این برهه زمانی به جد از مصالح، منافع و سلامتی مردم خوزستان دفاع کند. استاندار خوزستان باید در بعد خوزستانی بودن به بیش از ۴ میلیون انسان در خوزستان ادای وظیفه شرعی کرده و مشکلات و معضلات خوزستان را به دولت گوش‌زد کند.

نماینده دشت آزادگان و هویزه  با بیان اینکه کدام اخلاق می‌پذیرد که دولت معیشت را از مردم بگیرد،گفت: وزیر نیرو کجای کار قرار دارد که حالا با حضور در خوزستان با برگزاری جلسات قصد توجیح مردم را دارد. ایشان دلشان خوش است که ۱۰۰ میلیارد تومان را برای اصلاح شبکه‌های برق تامین کرده مگر دولت تاکنون توانسته که صد درصد بودجه را تامین کند که ایشان این اعتبار را به خوزستان بدهد، ایشان قصد دارند تنها یک مسکنی را به مردم خوزستان تزریق کنند و برود.

وی با بیان اینکه اعتباراتی از سوی وزیر نیرو ایجاد شد اما تامین این اعتبار کجاست، افزود: بنده به عنوان نماینده مردم و به عنوان خدمت‌گذار مردم خوزستان این عملکرد وزیر نیرو را در حد یک شعار می‌بینم زیرا وزیر نیرو کجا بودند که تازه به فکر اصلاح شبکه برق خوزستان افتادند و در طول سه سال اخیر هیچ قدمی در راستای اصلاح شبکه برق خوزستان برنداشته است.

ساعدی گفت: وزیر نیرو بر اساس یک بندی که در قبوض برق وجود دارد از مردم ماهیانه جهت خرج توسعه، تقویت و محافظت از شبکه‌های برق دریافت می‌کند حال جای سوال دارد که در طول این ۴ سالی که ایشان وزیر شدند پول مردم کجا رفته  و چرا در طول ۴ سال اخیر هیچگونه فعالیتی مبنی بر  شست‌وشو، تقویت و اصلاح شبکه انجام نشده است.

وی عنوان‌کرد: امیدوارم مجلس محترم یک کمیته تحقیق و تفحص و یک کمیته حقیقت‌یاب جهت بررسی وجوه دریافتی از مردم و اینکه این وجوه به کدام حساب رفته و در چه زمینه‌ای هزینه شده است تشکیل و وزیر نیرو نیز در صحن علنی مجلس جواب مردم را دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.