قم- آیت الله ناصر مکارم شیرازی گفت: علمای دین باید جوانان را با مسجد و نماز آشنا کنند و به آنان نسبت به خطر فضای مجازی هشدار دهند.

فضای مجازی بزرگترین بلای جامعه/ علمای دین جوانان را آگاه کنند

 به گزارش قدس آنلاین، آیت الله ناصر مکارم شیرازی شامگاه یکشنبه در در دیدار جمعی از علمای اهل سنت قشم گفت: امروزه فضای مجازی بزرگترین بلای جامعه ما است که اثرهای عمیقی روی عقیده و اخلاق و اعمال مردم و جوانان می گذارد.

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: ما نیز مرتب با مسئولان در این زمینه صحبت می کنیم که فضای مجازی را سالم کنید؛ زیرا در حال حاضر این فضا سالم نیست.

وی در توصیه ای به علمای سنی و شیعه در زمینه محافظت از جوانان گفت: سعی کنید جوانان را مطابق افکار دین مبین اسلام پرورش دهید، زیرا دشمنان از طریق نفوذ روی جوانان برنامه های خود را دنبال می کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین حربه های دشمنان اسلام، ایجاد تفرقه در بین آحاد امت اسلام است گفت: دشمن با انواع ترفندها به دنبال انجام تحریکات متعدد است به همین دلیل باید همیشه به هوش باشیم و هیچگاه نباید تسلیم این ترفندها شوید.

این مرجع تقلید همچنین با ذکر این مطلب که قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس است اظهار کرد: این جزیره از جهات مختلف، دارای اهمیت است، علمای اهل سنت و شیعه این منطقه و سایر مناطق کشور باید اتحاد خود را با هم حفظ کنند و دشمنان را مایوس سازند.

آیت الله مکارم شیرازی با ذکر حدیثی از امام صادق(ع) که فرمودند در نماز جماعت اهل سنت حاضر شوید و از بیماران آنها عیادت کرده و در تشییع جنازه آنها شرکت نمایید، عنوان کرد: در این زمینه روایت های بسیاری موجود است که امیدواریم با تاسی به کلام بزرگان دین، نقشه های دشمن را نقش بر آب کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.