ساری- مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از مرگ ۱۸۲عابر پیاده طی سالجاری در استان خبر داد.

۱۸۲ عابر پیاده امسال در مازندران جان خود را ازدست دادند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران، دکترعلی عباسی افزود: از این میان ۱۳۲مرد و مابقی زن بودند و این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال سال گذشته، ۱۱ درصد کاهش را نشان می دهد.

وی مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی امسال را  ۵۵۱ نفر  اعلام کرد و یادآور شد: ۳۳ درصد کل تلفات حوادث رانندگی، عابرین پیاده بودند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران ادامه داد: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می شوند، افراد بالای ۶۱ سال با ۴۷ درصد و کمترین سنین ۱۰ سال با ۵ درصد می باشند.

عباسی تصریح کرد:  بالاترین آمار فوتی های عابران پیاده در شهرستان‌های ساری با ۳۲ ، بابل با ۳۱ و قائمشهر با ۱۶ مورد و کمترین مربوط به فریدونکنار و گلوگاه هر کدام با ۲ مورد فوتی می باشد.

وی با اشاره به اینکه ۵۵ درصد از محل تصادف عابرین در محورهای برون شهری و روستایی بوده است، در خصوص افزایش سن سالمندی خاطر نشان کرد: این افزایش ایجاب می کند رانندگان در هنگام رانندگی توجه و دقت بیشتری به عابرین، بخصوص عابرین سالمند داشته باشند. چرا که سالمندان به علت وجود مشکلات مفصلی اسکلتی و در نتیجه تحرک و عکس العمل کند، نمی توانند خود را هنگام حوادث رانندگی از مهلکه نجات دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.