گناباد-رئیس شورای روستای باغ آسیا و مقسم آب قنات دیزق مبارکه در این روستا با اظهار گلایه از جهاد کشاورزی شهرستان خواستارجوابگویی مسولین در هدر رفت پول بیت المال شد.

مسئولیت هدر رفت پول بیت المال در قنات دیزق گناباد کیست؟

به گزارش قدس انلاین عباس غلامیان با نشان دادن  میله چاههایی که اطراف آن با گلو چاههای سیمانی دور چینی شده و با کانال به هم پیوند خورده است  گفت :آب در چهارصد متری  جاده بجستان – گناباد حدود یک و نیم متر بالا آمده است.

وی افزود: روزگاری جهاد کشاورزی قصد داشته است با حفر کانال مسیر قنات را در شیب تند تری هدایت کند و به همین منظور از طرف جاده شروع به حفر کانا ل می کنند اما در وسط کار متوجه می شوند که در محاسبه شیب گیری دچار اشتباه شده اند به این معنا که مسیر جدید از سطح مسیر اب بلند تر است بنابرین کار را  در همان مرحله رها می کنند.

غلامیان ادامه داد: انتظار ما از جهاد کشاورزی این است حداقل یک اطلاع رسانی انجام شود که مسوولیت پول و هزینه هدرشده در این پروژه با چه کسی است؟

وی گفت:از جهاد کشاورزی به عنوان متولی امر زراعت و آب این انتظاراست که برای کانال کشی این مسیر ۴۰۰متری کاری انجام دهد تا آب قنات با کمیت بهتری زمین های کشاورزان را سیراب کند. .

قنات دیزق مبارکه حدود ۴۰لیتر ابدهی دارد و بر مدار چهارد ه شبانه روز می گردد که پنج و نیم شبانه روز در باغ آسیا و دو و نیم شبانه روز در قنبرآباد و شش شبانه روز در روستای قوژد شرب می گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.