اصفهان- معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان اصفهان اعلام کرد: علیرغم اینکه نرخ شیوع اعتیاد در استان اصفهان از نرخ کشوری پایین تر است اما ۲ درصد جمعیت این استان درگیر بلای خانمانسوز اعتیاد هستند.

۲ درصد جمعیت استان اصفهان درگیر اعتیاد هستند

مجتبی ناجی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین افزود: اعتیاد، مشکلات اقتصادی و موضوعات اخلاقی مهمترین دلایل افزایش آمار طلاق در استان اصفهان است.

وی تصریح کرد: اعتیاد سیر پیش رونده ای دارد و فردی که وارد این چرخه می شود به سختی می تواند خود را از آن خارج کند.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان اصفهان تاکید کرد: با توجه به اینکه درمان اعتیاد پروسه ای سخت و دشوار است، بنابراین باید بیشتر به موارد پیشگیرانه توجه شود.

وی با اشاره به اینکه خانواده ها باید در صورت بروز علایمی همچون اضطراب، افسردگی، سراسیمه بودن، بی سباطی عاطفی و هیجانی در فرزندان خود احساس نگرانی کنند، ادامه داد: خانواده ها باید بدانند هنگامی متوجه اعتیاد در فرزند خود می شوند که مدت ها از اعتیاد او گذشته است و اهمیت این موضوع انجاست که ممکن است والدین علایم آغازین چرخه اعتیاد در فرزندان خود را متوجه نشده و دچار غفلت شده باشند.

ناجی خاطرنشان کرد: معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی استان اصفهان کارگاهها و دوره های آموزشی پیشگیری از اعتیاد و دوره های آموزشی در قالب جزوات و بروشورها را در اختیار افراد قرار می دهد و به آن دسته افرادی که دچار عارضه اعتیاد شده اند نیز خدمات سرپایی و اقامت ارایه می کند تا این افراد به سمت متادون درمانی یا کمپ های ترک اعتیاد و سم زدایی هدایت شوند و پس از دوره درمانی به زندگی بازگردند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.