تکلیف صعود هشت شطرنج‌باز به مرحله‌ی چهارم قهرمانی زنان جهان مشخص شد.

هشت شطرنج‌باز به دور چهارم شطرنج زنان جهان رسیدند

به‌ گزارش قدس آنلاین، دیدارهای تکمیلی مرحله سوم رقابت‌های شطرنج قهرمانی زنان جهان برگزار شد و تکلیف صعود چهار شطرنج‌باز دیگر مشخص شد. ابتدا دو بازی سریع با کنترل زمان ۲۵ دقیقه به علاوه ۱۰ ثانیه برگزار شد.

پیا کراملینگ، بازیکن کهنه‌کار سوئدی موفق به توقف السکاندرا کاستنیوک روس شد. در دیدار دوم در یک بازی طولانی و ۷۰ حرکته، دو طرف به تساوی رضایت دادند تا راهی دو بازی سریع دیگر شوند. الکساندرا کاستنیوک در هر دو بازی بر پیا کراملینگ غلبه کرد و مقتدرانه راهی مرحله بعدی شد.

سوپیکو گرامشویلی که در این مسابقات فراتر از حد انتظار عمل کرد، در دیدار اول در حالی که شانس‌های خوبی برای پیروزی داشت نتوانست از فرصت‌های به دست آمده به خوبی استفاده کند و بازی با نتیجه‌ تساوی پایان یافت. در دیدار دوم در حالی که هاریکا دروناوالی برتری قاطعی داشت نتوانست از وضعیت به وجود آمده به خوبی استفاده کند و بازی باز هم با نتیجه‌ تساوی پایان یافت تا سرنوشت این بازی هم به دو بازی سریع دیگر کشیده شود. در دو بازی سریع بعدی، دروناوالی هاریکا در یک بازی زیبا از سد گرامشویلی گذشت و در بازی دوم با کنترل بازی به تساوی دست یافت و به مرحله بعد صعود کرد.

در اولین دیدار سریع ونجون جو بخت نخست قهرمانی قاطعانه از سد الگا گیریا گذشت اما در بازی دوم مغلوب شد و دو بازیکن راهی دو بازی سریع دیگر شدند. ونجون جو در بازی اول راه به جایی نبرد و بازی به تساوی کشیده شد اما در بازی دوم با غلبه بر گیریا به جمع هشت نفر صعود کرد.

پادمینی هندی در بازی اول و در ۸۹ حرکت از سد تان گذشت اما در بازی دوم این تان بود که با بازگشتی خوب پیروز شد تا سرنوشت این دیدار هم به دو بازی سریع کشیده شود. در بازی‌های سریع تان در بازی اول موفق به کسب پیروزی در برابر پادمینی شد و در بازی دوم به تساوی رضایت داد و راهی مرحله بعد شد.

بنابراین ونجون جو، هاریکا دروناوالی، شونگیی تان و الکساندرا کاستنیوک به جمع هشت نفر برتر راه پیدا کردند. پیش از این استفانوا، زاگنیدره، شینچن نی و موزیچوک راهی مرحله چهارم شده بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.