بجنورد- مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: توانمندسازی و رساندن به خوداتکایی نیازمندان از مهمترین برنامه‌های این نهاد به شمار می‌آید و در سال جاری بیش از دو هزار خانواده با طرح‌های اشتغال این نهاد به خودکفایی رسیدند.

دو هزار خانواده کمیته امداد خراسان شمالی خودکفا شدند

عباس اهرابی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، با اشاره به اینکه در طول سال جاری ۱۱ هزار و۵۰۰ مورد نظارت بر روی طرح های اشتغال این نهاد انجام شده است اظهار کرد: تسهیلات پرداختی کمیته امداد در قالب طرح‌های مختلف اشتغال‌زایی در بخش‌های خدمات، دامپروری، کشاورزی، شیلات و صنایع‌دستی به مددجویان متقاضی پرداخت می‌شود.

وی افزود: حدود ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در ۱۰ ماهه امسال به مددجویان کمیته پرداخت شد که با اعطای این تسهیلات برای یکهزار و۲۴۸ نفر فرصت شغلی پایدار ایجاد شد.

این مسئول تصریح کرد: امسال برای توانمندسازی مددجویان بیش از ۱۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات بانکی و امدادی برای طرح‌های اشتغال‌زایی پرداخت شد که بیش از چهارمیلیارد تومان آن از محل امداد و ۱۲میلیارد ریال نیز از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها هزینه شده است.

اهرابی افزود: در ۱۰ ماهه امسال سه طرح دیگر هم از محل صندوق توسعه ملی و۲۴ طرح هم از محل تلفیقی با اعتبار ۱۱۱ میلیون تومان راه اندازی شده است.

وی افزود: برای دستیابی به این هدف کمیته امداد آموزش‌های لازم مهارت‌آموزی را متناسب با استعدادهای درونی هر مددجو را به آن‌ها ارائه می‌دهد تا پس از اخذ گواهی فنی و حرفه‌ای به متقاضیان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.