تظاهرات متعددی در شهرهای مختلف آمریکا با هدف اعلام حمایت از مسلمانان آمریکایی و در اعتراض به سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ برگزار شد.

تظاهرات در سراسر آمریکا در حمایت از مسلمانان

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از آسوشیتدپرس، هزاران نفر از مردم آمریکا روز یکشنبه در شهر نیویورک تظاهرات کردند تا حمایت خود را از مسلمانان اعلام کنند و با سیاست های ترامپ در زمینه مهاجرت مخالفت نمایند.

چندین گروه فعال در زمینه حقوق بشر و آزادی های مدنی این تظاهرات را در که در میدان تایمز برگزار شد، سازماندهی کرده بودند. برخی از تظاهرات کنندگان با در دست داشتن پرچم آمریکا با ممنوعیت ورود مسلمانان به خاک این کشور مخالفت کردند.

بیل دی بلاسیو شهردار دموکرات نیویورک در این تظاهرات آرام و مسالمت آمیز سخنرانی کرد و گفت: این کشور برای حمایت از عقاید و افکار مختلف تاسیس شده است.

ترامپ سرکوب مهاجران غیرقانونی را تشدید کرده و خواستار ممنوعیت ورود مسلمانان ۷ کشور به خام آمریکا شده است. این فرمان جنجالی ترامپ با مخالفت های گسترده داخلی و بین المللی روبرو شده است.

در اورگون نیز صدها نفر از تظاهرات کنندگان با برپایی راهپیمایی، حمایت خود را از حقوق مهاجران اعلام کردند. در دالاس نیز حدود ۱۷۰۰ نفر با برپایی تظاهرات، حمایت خود را از مهاجران و پناهجویان اعلام کرده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.