رئیس جمهور آمریکا اظهارات نادرست خود درباره وقوع یک حادثه امنیتی در سوئد را بر اساس یک گزارش تلویزیونی بیان کرد.

ترامپ تقصیر گاف خود درباره «سوئد» را گردن «فاکس نیوز» انداخت

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه در  سخنانی گفت: اظهاراتم درباره تهدید امنیتی در سوئد بر اساس یک گزارش تلویزیونی بوده است.

ترامپ روز شنبه گفته بود که سوئد با مهاجران، مشکلات جدی دارد. ترامپ از نخستین هفته‌های به قدرت رسیدن در آمریکا سعی کرده است تا مرزها را به شدت کنترل کند و قوانین سختگیرانه‌ای را برای ورود مهاجران خارجی به خاک آمریکا وضع نماید.

ترامپ روز شنبه در سخنانی گفته بود: به اتفاقی که شب گذشته در سوئد روی داد، نگاه کنید. سوئد. چه کسی آن را باور می کند؟ آنها مهاجران زیادی را قبول کرده‌اند. آنها مشکلاتی دارند که اصلا احتمال آن را نمی دادند.

ترامپ روز یکشنبه در حالی که سعی می کرد این اظهارات را اصلاح کند، تاکید کرد: سخنان قبلی من درباره اتفاقات سوئد، بر اساس گزارشی بود که در شبکه فاکس نیوز پخش شد.

سخنگوی کاخ سفید نیز به خبرنگاران گفت: ترامپ به طور کلی به افزایش جرم اشاره کرده است نه به یک حادثه خاص در سوئد.

این در حالی است که آمارهای رسمی نشان می دهد میزان جرم و جنایت در سوئد از سال ۲۰۰۵ میلادی کاهش داشته است.

وزارت خارجه سوئد از وزارت خارجه آمریکا خواست درباره اظهارات دونالد ترامپ رئیس ‌جمهور این کشور که گفته است اخیرا در سوئد اقدام تروریستی رخ داده است، توضیح دهد.

کاتارینا اکسیلسون سخنگوی وزارت خارجه سوئد، تاکید کرد: صاحبنظران و رسانه‌های خبری سوئد از اظهارات ترامپ وحشت‌زده شده‌اند از این‌رو، سفارت سوئد در واشنگتن خواستار توضیح شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.