رشتخوار- نماینده شورای اسلامی رشتخوار در شورای عالی استان خراسان رضوی گفت: شهر رشتخوار باوجود ظرفیت‌های بالایی که دارد از کمبود امکانات، زیرساخت‌ها و عدم تناسب سرانه‌های عمومی‌و خدماتی رنج می‌برد.

صنعت توریسم می تواند به عنوان صنتعی پایدار پاسخگویی نیازهای نسل جوان باشد

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی محققی ظهر دو شنبه گفت: امروز شهروندان  رشتخواری  خواستار توجه بودجه و اعتباری  مدیران استانی به مرکز شهرستان جهت احداث زیر ساخت ها از جمله دانشگاه، راه اندازی واحد های صنعتی فولادی، کارخانه های شهرک صنعتی و... در این شهر هستند.

وی با اشاره به افزایش بی رویه بیکاری در بین جوانان فارغ التحصیل رشتخوار گفت: برای ایجاد توسعه پایدار خصوصاً در زمینه توسعه پایدار شهری و همچنین جایگزینی منابع جدید جهت کسب درآمدهای پایدار باید از تمامی توان‌ها و قابلیت‌های یک شهر استفاده کرد از این رو گردشگری رشتخوار با داشتن مسجد جامع  با قدمت ۷۰۰ساله؛ آب آنبار ها، خانه تاریخی قرایی و... فرصتی برای ایجاد اشتغال و محرکی برای سرمایه‌گذاری به شمار می آید.

محققی با اشاره به این که در آستانه سال نو هستیم گفت: صنعت توریسم می تواند به عنوان صنتعی پایدار پاسخگویی نیازهای نسل جوان باشد.

وی با ذکر این که پتانسیل‌های بالقوه شهر رشتخوار بر پایه جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی و تاریخی استوار است گفت: می‌توان با ایجاد رونق اقتصادی از طریق توسعه و ایجاد فعالیت‌های گردشگری و گذران اوقات فراغت، استفاده بهینه از ویژگی های طبیعی و محیطی از این پتانسیل بالا در راستای توسعه هرچه بیشتر این شهر بهره برد.
نماینده عالی شورای اسلامی رشتخوار اظهار داشت: تجهیز تفرجگاه‌های رشتخوار  یکی از مطالبات اصلی مردم است چرا که زیر ساخت ها از جمله راه دسترسی؛ سرویس های بهداشتی و محل اسکان یکی از نیاز های اصلی مناطق گردشگری رشتخوار است
وی با بیان اینکه تجهیز و توسعه پارک  های چهل ماه، شهدا و مادر شهر رشتخوار  می‌تواند به توسعه و رونق صنعت توریسم و جذب گردشگر، شناسایی قابلیت‌ها و توانمندی‌های منطقه و در نهایت افزایش درآمد مردم می‌تواند کمک شایانی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.