اردبیل- کارگران کارخانه ذوب آهن اردبیل که در ۱۳ ماه اخیر چندین بار مقابل استانداری اردبیل تجمع کرده بودند وعده پیگیری مشکلاتشان را از مسئولان استانی می شنوند.

مسئولان اردبیل قول پیگیری مشکلات کارخانه ذوب آهن را می دهند

به گزارش قدس آنلاین، کارگران کارخانه ذوب آهن اردبیل در آخرین تجمع اعتراضی خود مقابل استانداری این استان در ۲۷ بهمن ماه گذشته خواستار دریافت معوقات و دستمزد خود بودند.

برهمین اساس ناصر نصیری معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل صبح دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان گفت: استاندار اردبیل به طور ویژه دستور پیگیری مشکلات کارگران کارخانه ذوب‌آهن اردبیل را صادر کرده که با توجه به این موضوع، جلسات مختلفی با حضور دادستانی و سرمایه‌گذار این کارخانه برگزار شده و امیدواریم که هر چه زودتر مشکلات کارگران این مجموعه برطرف شود.

وی پیش از این نیز گفته بود: تلاش استانداری این است که دو طرف دخیل در اداره کارخانه ذوب آهن با حضور دادستان و مسوولان قراردادی منعقد کنند تا کارخانه رونق گرفته و کارگران نیز حقوق و مطالبات خود را دریافت کنند.

ممانعت از بیکارشدن کارگران ضروری است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز پیش از این در دیدار با کارگران این کارخانه پیگیری و رفع مشکلات این واحد تولیدی را با هدف ممانعت از بیکار شدن کارگران و احقاق حقوق آن ها ضروری دانست.

صدیف بدری با اذعان به تعطیل شدن کارخانه ذوب‌آهن اردبیل از ۲۵ آذرماه سال جاری اضافه کرد: در وضعیت فعلی از سویی بازگشت کارگران به محل کار و از سویی پرداخت مطالبات آن ها می‌بایست پیگیری شود.

وی تصریح کرد: حفظ موقعیت شغلی ۲۱۳ کارگر فعلی این واحد تولیدی ضرورت ویژه دارد و لازم است دستگاه‌های متولی نیز نسبت به پیگیری مشکلات این واحد تولیدی اقدام کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: در چنین وضعیتی بیکاری تعدادی از کارگران یک واحد تولیدی پذیرفته نیست و به جای آن توسعه کارخانه ذوب‌آهن و افزایش نیروی کار با بهره‌برداری از فاز دوم مورد تأکید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.