شیراز- فرماندار داراب با بیان اینکه خسارت برآورد شده ناشی از سیل ۲۴۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: ۲۵۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی در شهرستان داراب تخریب شدند یا آسیب دیدند.

۲۴۰ میلیارد ریال خسارت به تاسیسات زیربنایی، راه ها و منازل روستایی و شهری وارد شده است

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرضا قاسم‌پور با بیان اینکه خسارت برآورد شده ناشی از سیل ۲۴۰ میلیارد تومان بوده است اظهار داشت: این میزان خسارت به منازل روستایی و شهری، تاسیسات زیربنایی و راه‌ها بوده است و در مجموع ۲۵۰۰ واحد منزل شهری و روستایی در شهرستان داراب تخریب شدند یا آسیب دیدند.

وی با بیان اینکه بیشترین آسیب در مناطق روستایی و بافت‌های فرسوده شهری بوده است، گفت: محلات جنوبی شهر داراب و جنت‌شهر آسیب جدی دیده است که در حال حاضر تعدادی از خانوارها در محل‌های اسکان موقت ساکن هستند.

قاسم‌پور با اشاره به بازدید مسئولان کشوری از روستاهای و نقاط آسیب‌دیده افزود: بنا به وعده داده شده همزمان با اعطای وام‌های کم‌بهره و بلاعوض بازسازی مسکن‌های روستایی و شهری آغاز می‌شود.

فرماندار داراب بیان کرد: ۲۵ میلیون تومان برای مناطق روستایی و ۳۶ میلیون تومان هم برای مناطق شهری در نظر گرفته شده که از این میزان ۵ میلیون روستایی و ۶ میلیون شهری وام‌های بلاعوض است.

امدادرسانی ۱۷۰۰ بسیجی به آسیب دیدگان سیل داراب

فرمانده سپاه داراب نیز از مشارکت یک‌هزار و ۷۰۰ بسیجی و پاسدار در امدادرسانی به آسیب‌دیدگان بارندگی های اخیر داراب خبر داد و گفت: هم‌اکنون نیروهای سپاه و بسیج داراب در فرآیند امدادرسانی حضور دارند.

غلامرضا صادق‌زاده بابیان اینکه تاکنون ۳ هزار و ۴۲۰ مورد اطلاع‌رسانی و هشدار از طرف امدادگران به مردم اعلام‌ شده است، ادامه داد: پیش از آغاز بارندگی ستاد بحران در سپاه داراب تشکیل‌ شد و ناوگان خودرویی با ۸۵ خودرو برای انتقال تیم‌های امدادرسانی بسیج و اقلام ضروری فراهم شد.

فرمانده سپاه داراب با اشاره به‌ شدت بارندگی و خسارت‌های بسیار آن در شهرستان داراب، تصریح کرد: نیروهای سپاه پاسداران و بسیج در پی بارندگی شدید ۶۰۷ خانواده و ۱۷۴ خودرو را به مکان‌های امن انتقال دادند.

وی بابیان اینکه ۱۶۱ معبر، خیابان و راه مواصلاتی با تلاش نیروهای امدادی ترمیم و بازگشایی‌شده‌ است، اضافه کرد: ۵ هزار و ۵۰۰ رأس دام روستایی به مکان‌های امن انتقال یافت و با ایجاد ۲۹۰ سیل‌بند از ورود سیل به منازل مسکونی شهروندان داراب جلوگیری شده است.

صادق‌زاده خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نیروهای سپاه و بسیج داراب در فرآیند امدادرسانی به آسیب‌دیدگان بارندگی حضور دارند و بیش از ۵۰۰ کیلوگرم غذای گرم توسط خواهران بسیجی طبخ و بین آسیب‌دیدگان بارندگی توزیع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.