مشهد- معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، ۲۷ رجب مصادف با ۴ اردیبهشت ماه سال ۹۶ را زمان برگزاری دومین اجلاسیه اعتاب مقدسه اعلام کرد.

دومین اجلاسیه اعتاب مقدسه ۲۷ رجب برگزار می‎شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید جلال حسینی گفت: نخستین اجلاسیه اعتاب مقدسه جهان اسلام در دهه کرامت امسال در مشهد برگزار شد که در پی آن تفاهمنامه مشترکی به امضای ‌تولیتها و مسئولان مربوطه رسید و به منظور تحقق مفاد ششگانه این تفاهمنامه اجلاسیه و هماندیشی نمایندگان اعتاب شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه تا کنون دو جلسه هماندیشی نمایندگان اعتاب برگزار شده است، ادامه داد: اولین هماندیشی نمایندگان اعتاب در ابتدای دیماه سال جاری در حرم مطهر رضوی تشکیل و از سامانه مشترک تولیدات رونمایی شد.

به گفته حسینی در نخستین نشست نمایندگان اعتاب مقدسه کربلا، نجف، کاظمین و سامرا، مزارات شیعی عراق، تولیتهای حرمهای حضرت معصومه(س)، شاهچراغ و جمکران پیشنهاداتی را برای راهبرد کلان اجلاسیه اعلام کردند.

وی ادامه داد: دومین جلسه نمایندگان اعتاب طبق برنامهریزیهای صورت گرفته ۱۲ بهمن ماه در کربلای معلی برپا شد.

معاون تبلیغات و ارتباط اسلامی آستان قدس رضوی افزود: در این دوره از هماندیشی موضوعاتی چون پیگیری مصوبات گردهمایی گذشته، انتخاب یک کتاب برای چاپ میلیونی مشترک بین اعتاب مقدس، تدوین و تصویب آییننامههای داخلی اجلاسیه اعتاب و تصویب ۲۷ رجب برای برگزاری اجلاس دوم اعتاب مقدسه در کربلای معلی با حضور تولیتهای مشاهد مشرفه ایران، عراق و سوریه مورد بررسی قرار گرفت.

وی از تنظیم سندی مبتنی بر حقوق زائران در اجلاسیه دوم خبر داد و گفت: در این سند قرار است به برخی از حقوق زائران در عرصههای فکری، تربیتی، ‌ اجتماعی و امنیتی پرداخته شود.

حجتالاسلام حسینی یادآور شد: ‌در این نشست، ‌ آییننامه نشست هماندیشی نمایندگان اعتاب پیشنویس و برخی از مفاد آن تصویب شد و همچنین کمیسیونهای ششگانه منطبق به مفاد آییننامه اعتاب تشکیل شد تا هر یک از آنها به صورت تخصصی دنبال شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.