گرگان- استاندار گلستان گفت: برای حفظ وحدت رویه در امور سرمایه گذاری استان، درخواست های سرمایه گذاری که به نهادها و دستگاه های اجرایی مختلف ارجاع داده می شود، باید به سمت مرکز جذب سرمایه گذاری استان هدایت شود.

حفظ وحدت رویه در سرمایه گذاری ضروری است
به گزارش قدس آنلاین، حسن صادقلو در چهارمین جلسه پنجره واحد سرمایه گذاری گلستان بر حفظ وحدت رویه در امور سرمایه گذاری تأکید و اظهار کرد: سرمایه گذاری ها در استان باید با مراجعه به مرکز جذب سرمایه گذاری انجام شود و حتی اگر سرمایه گذاران به دستگاه های اجرایی مراجعه کنند باید نهایتا به سمت مرکز جذب هدایت شوند.
وی تصریح کرد: همه دستگاه ها باید اطلاعات مربوط به سرمایه گذاران را به مرکز جذب سرمایه گذاری استان ارسال کنند.
استاندار گلستان ادامه داد: با اجرای این سامانه می توانیم رصدی از ورود سرمایه گذاران، پاسخ دستگاه های اجرایی و در نهایت سرنوشت گروه سرمایه گذار در اختیار داشته باشیم.
وی با بیان اینکه شیوه نامه جذب سرمایه گذاری در حقیقت ملاک عمل مدیران دستگاه های اجرایی نسبت به سرمایه گذاران است، افزود: این شیوه نامه برای یک دوره ۶ ماهه به اجرا درخواهد آمد.
صادقلو با اشاره به اینکه سرمایه گذاران خارجی و داخلی باید با مراجعه به مرکز جذب فعالیت های خود را انجام دهند، افزود: اگر سرمایه گذاران به دستگاه هایی نظیر صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جهادکشاورزی مراجعه می کنند، پرونده های آنان باید از طریق سامانه به مرکز جذب ارجاع شود.
وی ادامه داد: نظارت بر اقدامات دستگاه ها یکی از بندهای مهم این شیوه نامه است و دستگاه های خدمت رسان باید در مدت زمان تعیین شده پاسخ سرمایه گذاران را ارائه دهند و در صورت رد درخواست سرمایه گذاران بایدبا دلیل این موضوع به ارباب رجوع اعلام شود.
صادقلو با تاکید بر عملیاتی شدن پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان، خاطرنشان کرد: دقت در کار، مدیریت واحد در سرمایه‌گذاری، تجمیع اطلاعات و سیاستگذاری در این خصوص باید از طریق پنجره واحد صورت گیرد.

همچنین در این جلسه طبرسا مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان، گزارشی از آخرین روند تهیه و اصلاح شیوه‌نامه پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان ارائه کرد و مدیران حاضر در جلسه نقطه‌نظرات خود را پیرامون این شیوه‌نامه بیان داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.