کرمان - استاندار کرمان به شهرداری ، فرمانداری و ادارات شهرستان بردسیر دستور داد در تمیز کردن خانه ها به مردم آسیب دیده کمک کنند.

بازدید استاندار کرمان از مناطق سیل زده بردسیر/ بهداشت مدارس و دستگاه های خدماتی باید در دستور کار قرار گیرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، با شکستن بند خاکی حنفیه در شهرستان بردسیر ، آب وارد رودخانه شهر شد و به ساختمان ها و زیرساخت های شهری مسیر خود آسیب جدی وارد کرد.

استاندار کرمان از منطقه سیل زده جو شور همچنین از بند خاکی حنفیه که در سیلاب روز شنبه شکست و موجب آبگرفتگی در سطح شهر بردسیر شد، بازدید کرد.

رزم حسینی در حین بازدید از این مناطق به شهرداری ، فرمانداری و ادارات این شهرستان دستور داد در تمیز کردن خانه ها به مردم کمک و ضمن جمع آوری گل و لای از منازل ، امداد رسانی به آسیب دیدگان ادامه یابد.

استاندار کرمان از تخصیص اعتبارات مساوی به چهار استان خسارت دیده بارش های اخیر از سوی ستاد بحران کشور خبر داد و گفت: دولت بلافاصله پس از وقوع حادثه و سیلاب از سوی معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور با استان ارتباط برقرار نموده و گزارشات ستاد بحران استان ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه مسیر رودخانه شهر بردسیر که در گذشته عرض زیادی داشته، اکنون ساخت و سازهایی ایجاد گردیده که موجب کاهش عرض این رودخانه و ایجاد چنین این مشکلی شده است، گفت: تدبیر جدی برای رفع این مشکل اندیشیده شود و کارشناسان با بررسی هایی که انجام می دهند مشخص نمایند که چه اقدامی می توان برای ترمیم سیل بند انجام شود.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه بهداشت مدارس و دستگاه های خدماتی باید در دستور کار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن برآورد خسارت سیل اخیر را انجام دهد و خانه هایی که استحکام سازی گردد را شناسایی و خانه هایی که استحکام لازم را ندارند، تخریب و خانه مقاوم احداث شود.

سال ۸۲ سیل با همین شرایط وارد شهر بردسیر شد و ضمن ایجاد خسارت در شهر ، ۲ روستای پایین دست بردسیر را به طور ۱۰۰درصد تخریب کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.