استان ها: خدمت‌رسانی سپاه در حوزه‌های مختلف امنیتی، عمرانی، اشتغال‌زایی، بهداشتی و درمانی و فرهنگی توانسته است تا حدود زیادی موجبات رضایتمندی مردم مناطق دورافتاده و محروم سیستان و بلوچستان را فراهم ساخته و هزاران نفر از مردم مناطق این استان را در بیمارستان‌های صحرایی خود تحت درمان قرار دهد.

تزریق امید به محرومان در بیمارستان های صحرایی سپاه

به گزارش قدس آنلاین، طرح ایجاد بیمارستان های صحرایی را نخستین بار سردار وحدت شهید شوشتری با هدف خدمت رسانی به مردم محروم سیستان و بلوچستان اجرا کرد و اولین بیمارستان صحرایی با حضور سردار شوشتری در مهرماه سال ۱۳۸۸ در منطقه کورین زاهدان گشایش یافت .

مطابق آمار ۵۰ درصد سیستان و بلوچستانی ها ساکن روستاها هستند و از همین رو روستاییان با سختی به مراکز مجهز درمانی و پزشکی دسترسی پیدا می کنند.

ایجاد بیمارستان های صحرایی مجهز در نقاط محروم و کم برخوردار با دیگر روحیه جهادی را زنده کرد و پزشکان جهادگر این بار با تن پوش های سفید روحیه جهادی و تفکر بسیجی را به نمایش گذاشته و به رخ دشمنان اسلام و وحدت مسلمانان کشیدند.

رضایت محرومان

احداث بیمارستانهای صحرایی هم به لحاظ درمانی و هم از نگاه فرهنگی و روانی کارکرد مؤثری داشته است.

حسینعلی شهریاری؛ نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با قدس آنلاین در این باره اظهار داشت: کارکرد بیمارستانهای صحرایی در مناطق محروم کشور بویژه استان سیستان و بلوچستان آثار بسیار گسترده و مثبتی به جا گذاشته و رضایتمندی مردم محروم این خطه را به همراه داشته است.

وی اضافه کرد: قبلا سپاه به عنوان یک نیروی نظامی که با اشرار و قاچاقچیان برخورد می کرد در منطقه شناخته می شد؛ اما رویکرد جدید فرهنگی سپاه باعث تغییر نگرش مردم شده است چرا که مردم مشاهده می کنند سپاه به عنوان حافظ اصلی انقلاب در منطقه ما علاوه بر امورات نظامی به امور فرهنگی هم توجه دارد و نه تنها در زمینه احداث بیمارستانهای صحرایی بلکه در سایر زمینه های محرومیت زدایی از این استان محروم تلاش گسترده دارد.

وی همچنین افزود: همسایگی سیستان و بلوچستان با کشورهای افغانستان و پاکستان و همینطور دور بودن از مرکز کشور و همچنین وسعت بزرگ استان، کار خدمت رسانی در این استان پهناور را بسیار دشوار می کند و در این شرایط خیلی برای مردم ارزشمند است که کسانی که دسترسی به مراکز درمانی ندارند فرصتی برای درمان و مراجعه به پزشک برایشان به صورت رایگان فراهم می شود حتی اگر نیاز به جراحی داشته باشند در صورات امکان انجام می شود و اگر امکانش نبود به مراکز درمانی بزرگتر ارجاع داده می شوند.

خدمت‌رسانی سپاه در حوزه‌های مختلف امنیتی، عمرانی، اشتغال‌زایی، بهداشتی و درمانی و فرهنگی توانسته است تا حدود زیادی موجبات رضایتمندی مردم مناطق دورافتاده و محروم سیستان و بلوچستان را فراهم سازدشهید شوشتری؛ پدری دلسوز

مولوی «عبدالغنی دهانی» یکی از روحانیون اهل سنت در باره این حرکت جهادی شهید شوشتری می گوید: به رغم اینکه او یک سردار نظامی بود و تصور می شد دید نظامی به قضایا داشته باشد اما او همچون پدری دلسوز مردم محروم بلوچ را به آغوش گرفت.

وی بیان کرد: ساخت بیمارستانهای صحرایی مجهز در مناطق محروم بلوچستان از جمله اقدامات ارزنده سردار شوشتری در این استان است. احداث بیمارستانهای صحرایی و کشاندن مجرب ترین پزشکان ایران به این منطقه کاری مهم و ارزشمند بود که با درایت شهید شوشتری انجام گرفت. احداث بیمارستانهای صحرایی بعد از شهادت سردار شوشتری نیز با قوت استمرار یافته به طوری که اکنون در بیشتر مناطق محروم استان شاهد بهره مندی مردم منطقه از خدمات بهداشتی و درمانی این بیمارستانهای مجهز هستیم.

جهاد پزشکی

قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران تاکنون با برپایی بیش از چهل بیمارستان صحرایی در مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان از قبیل: اسپیکه، لادیز، لاشار نیکشهر، پلان چابهار، سیب و سوران، باتک، قصر قند، سرباز و... با ارائه خدماتی مثل: رادیولوژی، سونوگرافی، اندوسکوپی ، دندانپزشکی، ارتوپدی، جراحی عمومی و .... توانسته در حرکتی جهادی و با مشارکت پزشکان جهادگر از سراسر کشور به قشر محروم و کم برخودرداری که توان مالی برای درمان و یا سفر به مراکز درمانی شهری را ندارند، خدمات رایگان پزشکی ارائه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.