اهواز - استاندارخوزستان گفت: دولت عزم خود را به صورت جدی برای مقابله با ریزگردها به کار گرفته و بر بسیج تمام امکانات استان در این راستا تاکید دارد.

 دولت تمامی امکانات خود را برای مقابله با ریزگردها بسیج کرده است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد مقابله با ریزگردهای استان اظهار کرد: در اجرای برنامه های مربوط به طرح مقابله با ریزگردها که باتوجه به گستردگی آن در هفته های اخیر تاکید دولت را نیز به دنبال داشته، نیازمند مطالعات دقیق است اما باتوجه به محدودیت زمانی تا آخر سال همزمان با مطالعه، برنامه های لازم در خصوص مقابله با ریزگردها نیز عملیاتی می شود.

وی افزود: یکی از مهمترین مسائل دراین روند توجه به حفظ سرمایه ها و جلوگیری از هدررفت آنها و افزایش اثربخشی آنها در عین تاکید برسرعت در کار است.

استاندارخوزستان ادامه داد: مطالعات اولیه در خصوص این طرح توسط کارشناسان مربوطه انجام شده و باتوجه به حمایت های دولت و تامین اعتبارات مورد نیاز قرار شد ۳۵ هزار هکتار از اراضی شناسایی شده که محدوده اصلی کانون های ریزگردها در استان است در قالب برنامه های مشخص به جهاد کشاورزی و جهاد نصر واگذار گردد.

وی ادامه داد: اکنون نیاز است که صورت جلسه ای را از مطالعات انجام شده در اختیار وزیر جهاد کشاورزی که مسئول رسیدگی به امور مقابله با ریزگردها است، قرار داده شود تا اقدامات اولیه برای اجرای طرح صورت گیرد.

شریعتی تصریح کرد: درحال حاضر زمان زیادی برای مطالعات بیشتر وجود ندارد و سعی شده تا پایان سال بخشی از کار انجام و در سال آینده زمان بیشتری برای مطالعه اقدامات دیگر موثر در مقابله با ریزگردها اختصاص داده شود.

وی اظهار کرد: اگرچه دولت تمامی امکانات خود را برای مقابله با ریزگردها بسیج کرده و تامین اعتبارات لازم را پیش بینی کرده اما تعیین اولویت ها به استان واگذار شده است.

استاندارخوزستان تصریح کرد:به منظور اجرای هرچه بهتر این طرح باید تقویت کمیته فنی استان و بازدید های مستمر از محدوده مشخص شده کانون ریزگردها مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: سرعت، دقت و کیفیت در انجام امور مربوط به طرح مقابله با ریزگردها و پرهیز از شتاب زدگی می تواند رمز موفقیت ما برای مهار ریزگردها باشد.

شریعتی ادامه داد: اکنون از سوی دولت به مدیریت استان اختیار کامل داده شده تا از این امکانات برای اجرای این طرح استفاده شود و دستگاه های اجرایی استان نیز در این خصوص باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: دولت در این مقطع زمانی با مشکلات اقتصادی مواجه است اما با این وجود به سازمان برنامه و بودجه دستور داده همانگونه که حقوق کارکنان دارای اهمیت است، تامین اعتبار مورد نیاز طرح مقابله با ریزگردها نیز به همان اندازه مورد توجه قرار گیرد.

استاندار خوزستان گفت: در جلسه ای که روز گذشته در تهران در این خصوص برگزار شد، فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح کشور نیز آمادگی خود را برای همکاری در این طرح اعلام کرده و به دنبال آن سپاه ولیعصر(ع) استان و قرارگاه کربلا در جنوب غرب نیز اعلام آمادگی کرده اند.

وی بیان کرد: تمامی فرمانداران باید در این زمینه نهایت همکاری را با دستگاه های متولی اجرای این طرح داشته باشند و فرمانداری شهرهای مورد نظر برای اجرای این طرح باید هرچه سریعتر نسبت به تشکیل کمیته اجتماعی و پشتیبانی اقدام کنند.

شریعتی تصریح کرد: همچنین برگزاری جلسات مستمر توسط کمیته های مربوطه و بررسی مشکلات و موانع طرح یکی دیگر از ضرورت ها برای روند اجرای هرچه بهتر کار است.

وی ادامه داد: اکنون شرایط خاصی بر استان حاکم است و دولت نیز نگاه ویژه ای به خوزستان دارد به همین جهت دستگاه های استان باید از این فرصت نهایت استفاده را برده و مشکلات را برطرف سازند چرا که این توجه به خوزستان در سطح کشور هیچ مخالفی ندارد.

استاندار خوزستان افزود: طولانی شدن این طرح ممکن است مشکلاتی را برای ما ایجاد کند به همین جهت نباید فرصت را از دست داد.

وی بیان کرد: همه دولت ها متعلق به این نظام بوده اند لذا نمی گوییم که دولت قبل در این زمینه کوتاهی کرده اما در گذشته آنگونه که باید به بحث مقابله با ریزگردها توجه نشده است.

شریعتی بیان کرد: شاید برخی ها در اجرای این طرح نسبت به ما بی اخلاقی کنند اما مانباید با این افراد مانند خودشان رفتار کنیم، ما رعایت اخلاق را سرلوحه کارمان قرار می دهیم زیرا توسعه و بهبود شرایط زیست مردم استان از هرچیزی برای ما با ارزش تر است.

وی تصریح کرد: مشکلات پیش آمده در خوزستان ناشی از گرد و خاک و بارش کم باران وتاثیر آن بر شبکه برق و سایر بخشها، بی سابقه بود اما این اتفاقات تذکری برای ما بود تا برای رفع مشکلات استان اقدام اساسی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.