قم- یکی از مراجع تقلید با اشاره به فعالیت‌های غیرانسانی گروه‌های تکفیری و داعش گفت: رشد گروه های تکفیری مانع گسترش هرچه بیشتر اسلام شد.

رشد گروه های تکفیری مانع گسترش هرچه بیشتر اسلام شد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی ظهر دوشنبه در جمع مبلغان مناطق محروم حوزه علمیه قم، ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) با تاکید بر اینکه اسلام دین فرهنگی است، بیان کرد: دشمنان همواره در تلاش هستند اسلام را یک دین نظامی به مردم نشان دهند که با زور اسلحه توانسته پیشروی کند.

وی با باطل دانستن سخنان دشمنان در ارتباط با دین اسلام گفت: اگر این چنین که دشمنان تلاش می‌کنند چهره اسلام را نشان دهند صحیح است، چرا با وجود اینکه تاکنون هنوز پای یک سرباز اسلام به اندونزی نرسیده، مردم این کشور مشتاق این دین شدند و به عنوان بزرگ‌ترین کشور اسلامی شمرده می‌شود؟

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه طلاب، مبلغان و آمران به معروف باید نکات مهمی مانند «محبت»، «ادب»، «احترام»، «ادبیات مناسب» و ... را رعایت کنند، گفت: این نکات از مهم‌ترین مسائل تبلیغ و امر به معروف و نهی از منکر است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: در صورتی که مبلغان و آمران به معروف و ناهیان از منکر از تعبیرات محبت‌آمیز، دلسوزانه و با حفظ احترام شخص مقابل بهره ببرند می‌توانند در این رسالت مهم بیش از پیش موفق و اثرگذار باشند.

وی با اشاره به آثار علم‌آموزی در آخرت اظهار کرد: در روایتی از امام صادق‌(ع) آمده است که اگر معلمی به کودکی آموزش دهد که پیش از انجام هر کاری نام خداوند را بر زبان جاری کند، خداوند متعال برای کودک، پدر و مادرش و این معلم فرمان برائت از آتش می‌نویسد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با  اشاره به اهداف بعثت رسول گرامی اسلام تصریح کرد: مهم‌ترین هدف بعثت نبی مکرم اسلام تعلیم و تربیت است و در این راستا خداوند بر مومنان منت گذاشت و رسولی از جنس خودشان مبعوث کرد تا آیات الهی را به آنان بیاموزد و به راه راست هدایتشان کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.