استان ها: به گفته اعضای شورای اسلامی شهر شریف آباد یکی از عوامل به وجود آورنده مشکلات ترافیکی قرار گرفتن پلیس راه در مسیر راه این شهرستان است که با جابه جایی آن به ایوانکی حجم بسیاری از ترافیک کاسته می شود؛ اما معاون هماهنگ کننده ناجا ویژه شرق استان تهران این مساله را قبول ندارد.

پلیس راهور ترافیک ساز شد/گره کور ترافیک «شریف آباد» باز نشد

به گزارش قدس آنلاین، شریف آباد پاکدشت مسیر خروجی شرق استان تهران است که به دلیل قرار گرفتن در مسیر مشهدالرضا و داشتن شهرک های صنعتی علی آباد و عباس آباد و تردد خودروها از جمله خودروهای سنگین از داخل شهر علاوه بر بوجود آوردن ترافیک نسبتا سنگین در ایام پیک، نارضایتی مردم را نیز به وجود آورده است.

مسئولان شهری اقداماتی برای کاهش حجم ترافیک شریف آباد داشته اند اما تا به سرانجام رسیدن آن ها مردم باید روزانه این ترافیک را تحمل کنند.

مردادماه امسال بود که پس از ۱۴ سال با آزادشدن باند کندرو محور امام رضا(ع) در محدوده شریف آباد، این محور چهارخطه به ۶ خطه افزایش یافت و تاحدودی توانست گره کور ترافیکی این منطقه را باز کند، اما این اقدام نیز از نگاه مردم کافی نبود.

به گفته اعضای شورای اسلامی شهر شریف آباد یکی از عوامل به وجود آورنده مشکلات ترافیکی قرار گرفتن پلیس راه در مسیر راه این شهرستان است که با جابه جایی آن به ایوانکی حجم بسیاری از ترافیک کاسته می شود؛ اما معاون هماهنگ کننده ناجا ویژه شرق استان تهران این مساله را قبول ندارد.

لزوم تغییر فوری محل پلیس راه

عضو شورای اسلامی شریف‌آباد بر لزوم تغییر فوری محل پلیس راه تاکید می کند و به خبرنگار قدس آنلاین می گوید: پلیس راه شریف آباد در گلوگاه این شهر بار ترافیکی گسترده ای را ایجاد کرده است که باید هرچه سریع تر برای حل این موضوع اقدامات عملی صورت گیرد.

حبیب کردبچه که معتقد است درآمد اغلب مردم از طریق کار در شهرکت های صنعتی شریف آباد، علی آباد و ایوانکی حاصل می شود، اعمال راه حل هایی برای کاهش بار ترافیکی این شهر را ضروری می داند و ادامه می دهد: احداث کمربند جنوبی شریف آباد از دیگر اقدامات حل مشکل ترافیکی است که امیدواریم با تامین بودجه این پروژه شاهد افتتاح هرچه زودتر آن باشیم.

جابه جایی پلیس راه تنها راه حل مشکل ترافیک نیست

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی ویژه شرق استان تهران مهمترین مشکل شریف آباد را نداشتن کمربندی در این منطقه می داند و می گوید: این مسیر تنها مسیر خروجی از تهران به سمت مشهد مقدس است که از درون شهر شریف آباد عبور می کند. این مساله نه تنها برای ساکنان این منطقه خطراتی را به وجود آورده، بلکه ترافیک سنگینی را نیز در ایام پیک سال باعث می شود.

سرهنگ سلمان آدینه وند احداث این کمربندی را از الزامات شرق استان تهران عنوان می کند و می افزاید: تاکنون اقداماتی برای ساخت کمربندی شریف آباد انجام شده که متاسفانه متوقف شده است و در صورت ادامه نیافتن این پروژه در ایام پیک سال شاهد گره های ترافیکی در این منطقه خواهیم بود.

وی اشاره ای به بهره برداری از ساختمان جدید نیروی انتظامی شریف آباد می کند و ادامه می دهد: ماموران نیروی انتظامی در حال حاضر از هر دو ساختمان استفاده می کنند و در هفته جاری به طور کامل در ساختمان جدید مستقر می شوند.

معاون هماهنگ کننده ناجا ویژه شرق استان تهران که تخریب ساختمان قدیمی پلیس راه و عقب نشینی این ساختمان را تنها راه حل ترافیک نمی داند و می گوید: شهرداری شریف آباد برای حل این معضل باید اقدام به آزادسازی پلاک های این مسیر داشته باشد.

نبود تجهیزات کافی دلیل عدم جابه جایی پلیس راه

نماینده مردم پاکدشت و شریف آباد در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مشکلات حمل و نقل و ترافیکی شریف آباد، اتصال اتوبان شهید بابایی به اتوبان امام رضا(ع) را یکی از راه های حل این مشکل عنوان کرده و اظهار می کند: در حال حاضر حجم بسیاری از این پروژه انجام شده است و پیگیری ها برای اتمام هرچه سریعتر کمربندی ۳۲۰ کیلومتری در حال انجام است.

محمد قمی با اشاره به حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در شریف آباد در چند هفته اخیر می گوید: ابتکار برای حل مشکلات محیط زیستی کمربندی شریف آباد به این منطقه سفر کرد که خوشبختانه نتایج خوبی داشت.

وی زمان اتمام پروژه کمربندی شریف آباد را در صورت تامین بودجه آن سه سال آینده عنوان می کند.

نماینده مردم پاکدشت و شریف آباد در مجلس شورای اسلامی همچنین به جابه جایی پاسگاه پلیس راه شریف آباد نیز اشاره ای دارد و می افزاید: ساختمان جدید پاسگاه ساخته شده و با حضور فرمانده نیروی انتظامی و وزیر راه نیز افتتاح شده است.

وی مشکلات جابه جایی این پاسگاه را نبود تجهیزات کافی دانسته و اذعان می کند: در صورت تامین تجهیزات ساختمان جدید جابه جایی به صورت کامل نیز شکل خواهد گرفت و من نیز به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی پیگیر حل مشکلات ساختمان جدید نیروی انتظامی خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.