اصفهان- دبیر ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان گفت: ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان از ۱۴ تا ۱۸ اسفندماه در شهر اصفهان برگزار می شود و در آن ۳۲ فیلم در بخش بین‌الملل به نمایش در می آید.

۳۲ فیلم در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه حسنات اکران می شود

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید رسول صدر عاملی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مشارکت ۱۷۰۰ هنرمند در این رویداد فرهنگی، افزود: هنرمندان تهران، اصفهان و خراسان بیشترین آثار را به دبیرخانه ششمین دوره جشنواره حسنات ارسال کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امسال بخش «هر شهروند یک فیلم‌ساز» نیز به جشنواره ششم حسنات اضافه شد و به شهروندان فرصت دادیم که علاقمندان با استفاده از موبایل خود شروع به ساخت فیلم کوتاه کنند.

دبیر ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان اضافه کرد: در مدتی کوتاه بیش از ۱۰۰۰ فیلم شهروندی به جشنواره رسید و این نشان از استعدادهای نهفته در بین مخاطبان سینما را دارد که قرار است تمام فیلم‌ها در ۲ بخش داوری و اکران شود.

وی با بیان اینکه در حاشیه ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان، بخش بین‌الملل به‌صورت غیررقابتی با موضوع «نیکوکاری در جهان» برگزار می‌شود، گفت:  ۳۲ فیلم در بخش بین‌الملل در ۲ گروه به نمایش درمی‌آید که یک بخش آن مروری بر آثار سینمای آلمان و نمایش فیلم از ۱۶ کشور است.

دبیر ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان افزود: کیانوش عیاری، ابراهیم حقیقی، خسرو دهقان، محمد کات، بهرام عظیمی، آیدا پناهنده و فریدون خسروی از جمله هیئت داوران ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان می باشند.

گسترش فرهنگ احسان و نیکوکاری مهمترین هدف جشنواره حسنات است

در ادامه این نشست خبری رئیس ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان نیز در سخنانی اظهارکرد: موضوع این جشنواره احسان و نیکوکاری است و ما به‌عنوان به مؤسسه خیریه این فرهنگ را با زبان زیبایی هنرمندان کشور منتقل کنیم زیرا زبان هنر گویاتر از هر زبانی است.

حسین ملایی افزود: کانون نشر و ترویج فرهنگ اسلامی حسنات اصفهان از مؤسسه های خیریه فعال در حوزه فرهنگی صندوق های قرض الحسنه استان اصفهان با سابقه بیش از سی سال فعالیت می باشد که از سال ۱۳۸۹جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات را به منظور گسترش فرهنگ احسان و نیکوکاری و سنّت خیراندیشی، همیاری، نوع دوستی و همدلی در میان مردم به ویژه جوانان برگزار کرده است.

وی تاکید کرد: این کانون در صدد است با انتشار و تعمیم این مفاهیم ضمن کشف استعداد های ناب فیلمسازان جوان، منشأ توجه و تعمق ارتباط ذهنی و حرفه ای هنرمندان فیلمساز در راستای خدمت رسانی به نیازمندان و اشاعه فرهنگ نیکوکاری باشد.

رئیس ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان بیان کرد: جشنواره امسال یک حرکت ملی هنری و فرهنگی است و با همت دبیر جشنواره رسول صدر عاملی بعد از مرحوم زاون قوکاسیان شکل جدی‌تری به خود گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در جشنواره نخست ۸۰۰ اثر، در دور دوم جشنواره ۶۷۰ اثر، دور سوم ۹۳۱ اثر، دور چهارم ۱۱۴۵ اثر، دور پنجم ۲۲۰۰ اثر و امسال ۲۷۶۵ اثر در سطح ملی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

ملایی با بیان اینکه در بخش ملی ۱۸۸۵ اثر و در بخش داستانی ۷۱۸ اثر، در بخش مستند ۳۶۱ اثر، در بخش پویانمایی ۱۳۷ اثر و در بخش فیلم‌نامه نیز ۵۶۹ اثر به بخش مسابقه راه پیدا کردند، ادامه داد: آثار جشنواره ملی در ۲۹ استان و ۱۷۷ شهر کشور اکران می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، در این نشست از پوستر اصلی ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات رونمایی و از ۱۶ خبرنگار برتر اصفهان در ادوار جشنواره، تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است در بخش تجلیل این نشست از «راضیه کشاورز- خبرنگار سرپرستی روزنامه قدس در استان اصفهان» نیز به دلیل انتشار مطلوب اخبار و رویدادهای جشنواره فیلم کوتاه حسنات تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.