استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه وحدت در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: دشمن سعی می‌کند که میان شیعه و سنی اختلاف به وجود بیاورد لذا باید برای حفظ وحدت تلاش کنیم.

تقویت هر چه بیشتر وحدت بین شیعه و سنی/ بصیرت از ثمرات ارزشمند انقلاب اسلامی است

به گزارش «قدس آنلاین»،  آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از علمای اهل  سنت استان هرمزگان با اشاره به مسئله وحدت اظهار کرد: وحدت در جامعه ایران حاکم است و این مسئله در کشورمان به برکت انقلاب اسلامی محقق شده است.

وی ادامه داد: خداوند ۷۳ بار در قرآن از مسئله شکر نعمت‌ها سخن گفت، انسان باید همیشه شکر نعمت‌های خداوند را در نظر بگیرد و کلاس اول دین، شناخت پروردگار است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: فرهنگ اهل‌بیت(ع) را یک فرهنگ بزرگ می‌دانیم، در روایات آمده است که نعمت بزرگ، ولایت اهل‌بیت(ع) است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به ارکان انقلاب اسلامی اضافه کرد: اسلام ناب، مردم و ولایت فقیه از ارکان انقلاب هستند. پیش از انقلاب، اسلام در جامعه به حاشیه برده شده بود و امام خمینی(ره) اسلام ناب را به عرصه زندگی برگرداندند.

وی ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تبلیغات زیادی می‌شد که اسلام برای ۱۴ قرن پیش است و پاسخگوی نیازهای امروز نیست، امام خمینی(ره) مردم استبدادزده ایران را در راه اسلام بسیج کردند و نخستین رکن انقلاب اسلامی مردم بودند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: یکی دیگر از ارکان انقلاب اسلامی ولایت فقیه است. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی سلاطین در ایران حکومت می‌کردند، این در حالی است که در اسلام حکومت سلاطین نداریم.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به برکات انقلاب اسلامی تصریح کرد: یکی از برکات انقلاب این بود که اسلام ناب را در برابر اسلام تکفیری به زندگی مردم آورد، ثمرات پیروزی انقلاب اسلامی زیاد است و انقلاب به مردم ایران خودباوری و شجاعت داد.

وی ادامه داد: انقلاب استکبار را به مردم شناساند و آن‌ها را به میدان آورد، یکی دیگر از ثمرات انقلاب آوردن جوانان به عرصه‌های سیاسی و علمی بود. به مراکز هسته‌ای کشور رفتم و مشاهده کردم جوانان زیادی در این مراکز به فعالیت‌های علمی در حوزه هسته‌ای مشغول هستند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: در دوران دفاع مقدس جوانان کشورمان به جبهه‌های دفاع مقدس رفتند و یکی از ثمرات انقلاب اسلامی احیای فرهنگ جهاد و شهادت در ایران بود.

وی تصریح کرد: وحدتی که در کشورمان به وجود آمده، بسیار مهم است، دشمن سعی می‌کند که میان شیعه و سنی اختلاف به وجود بیاورد و باید برای حفظ وحدت تلاش کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به ثمرات انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: یکی دیگر از ثمرات انقلاب بسیج و احیای نماز جمعه است.

وی ادامه داد: مردم باید سه کتاب مهم یعنی صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت‌نامه امام خمینی(ره) را مطالعه کنند، صحیفه نور ۲۲ جلد بوده و سخنرانی‌ها، پیام‌ها و نامه‌های امام خمینی(ره) در این کتاب است؛ همچنین دفتر تبیان ۵۰ جلد بوده و سخنان امام خمینی(ره) به صورت موضوع‌بندی شده در این دفاتر آمده است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: بصیرت و بینایی مردم یکی از ثمرات مهم انقلاب بود و امام خمینی(ره) توانست نظام سلطنتی را در ایران سرنگون کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.