تبریز- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: بازدیدهای مستمر که از تاسیسات گردشگری استان صورت گرفته منجر به ۷۸ مورد تذکر، ۲۳ مورد اخطار، ۵ مورد تعطیلی و ۱۰ مورد تشویق شده است.

صدور ۲۳ اخطار/ ۵ مرکز گردشگری در آذربایجان شرقی تعطیل شد

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی آبدار  ظهر دوشنبه دوم اسفند در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر در محل استانداری اظهار داشت: شرح خدمات کمیته های ده گانه از طرف دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان به اعضا ستاد ارسال شده و تاکنون ۱۲ جلسه شهرستانی و ۷ جلسه از کمیته های ستاد استانی تشکیل شده است.

وی گفت: این اداره کل به عنوان دبیرخانه دایمی ستاد اجرایی خدمات سفر مسئولیت دو کمیته اسکان و نیز کمیته نظارت و ارزیابی بر تاسیسات گردشگری در سطح استان را بر عهده دارد.

آبدار در ادامه گفت: در این راستا  بازدیدهای مستمر از تاسیسات گردشگری استان صورت گرفته است که منجر به ۷۸ مورد تذکر، ۲۳ مورد اخطار، ۵ مورد تعطیلی و ۱۰ مورد تشویق شده است.

وی بیان کرد: در راستای توانمند سازی فعالان گردشگری ۱۹ دوره آموزشی از جمله دوره آموزشی با هماهنگی دستگاههای ذیربط برای فعالین گردشگری برگزار شده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: کلیه موزه های استان در طرح خانه تکانی برای استقبال از مسافران نوروزی شرکت کرده و اماده میزبانی از مسافران خواهند بود.

آبدار با اشاره به حضور موثر و پرقدرت این اداره کل در دهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران گفت: حضور قدرتمندی در این نمایشگاه داشتیم و شاهد بازتاب بسیار خوبی با برنامه های متنوع و رایزنی های گسترده از سوی بازدید کنندگان در این نمایشگاه بودیم

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در ادامه تشریح کرد: برای نوروز امسال ۲۵۰ راهنمای فعال گردشگری و اقلام تبلیغاتی و بسته های معرفی استان به منظور ارائه خدمات به مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

وی گفت:  براساس  هماهنگی های صورت گرفته با انجمن هتل داران استان ترتیبی اتخاذ شده تا به مسافران نوروزی خدمات اقامتی با اعمال تخفیف تا میزان ۴۰ درصد ارائه گردد.

آبدار در خاتمه افزود: باید از تمام ظرفیتهای گردشگری تبریز در ایام عید نوروز به نحو احسن استفاده کنیم و با تشکیل کمیته های مربوطه در دستگاههای مرتبط برای جذب گردشگران نوروزی از تمام ظرفیتهای موجود استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.