نماینده مردم اهواز با بیان اینکه مسئولین صرفا اظهار نظر می کنند اما مدیریت بحران وجود ندارد، گفت: منشاء بیشتر ریزگردهای خوزستان داخلی و نتیجه انتقال غلط آب است که در نتیجه ناکارآمدی مدیران وزارت نیرو ایجاد شده است.

مدیریت بحران وجود ندارد/ ناکارآمدی مدیران وزارت نیرو عامل شدت بحران خوزستان

علی ساری نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه منشا اصلی بحران خوزستان انتقال آب و خشک شدن تالابها است، افزود: دلیل این امر هم بیشتر به ناکارآمدی مدیران بر می گردد؛ وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست باید در قبال این مسئله پاسخگو باشند.

نماینده مردم اهواز  با تاکید بر بحرانی شدن شرایط آب و هوایی خوزستان برای مردم گفت: سیاست های غلط وزارت نیرو در انتقال آب عامل اصلی خشکی تالاب ها، بروز این بحران ها، پدیده ریزگردها و گردو غبار بوده است.

ساری همچنین اظهار داشت: انتقال آب به فلات مرکزی اصل ماجرای معضل خوزستان است در حالیکه انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه‌های خوزستان همانند کارون و زهره انجام می‌گیرد و این کار باید دارای پیوست زیست محیطی باشد ولی نیست و در قبال این خانم ابتکار باید پاسخگو باشد.

این نماینده مردم اهواز با بیان اینکه مسئولان محیط زیست منشا بخش قابل توجه ریز گردها را خارجی می دانند، افزود: اینگونه نیست و بیشتر این ریزگردها داخلی و نتیجه همان انتقال غلط آب است که آن هم نتیجه ناکارآمدی مدیران به ویژه در بخش وزارت نیرو است.

وی با اشاره به بی تدبیری دولت در سه سال گذشته و عدم رسیدگی به تجهیزات برقی استان و بروز بحران جدید و قطع برق آن هم در شرایط بحرانی خوزستان، افزود: این تنها مربوط به این دولت نیست چرا که در دولت های قبلی هم ما شاهد چنین عملکردی بوده ایم و حتی بیشتر مدیران استانی در خوزستان مربوط به دوره قبلی هستند.

ساری با بیان اینکه خوزستان سالها است درگیر بحران ریزگردها است، تاکید کرد: توقع ما از دولت و مدیران اجرایی کشور استفاده از مدیران کارآمد و لایق است که بتوانند در چنین شرایطی بحران را مدیریت کنند نه اینکه بر شدت آن بیافزایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.