یزد- نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه ارزش‌های انقلاب باید به جوانان منتقل شود، گفت: حراست از اصل ولایت فقیه مهمترین مسئله در حفاظت از انقلاب است.

حراست از ولایت فقیه مهمترین مسئله در حفاظت از انقلاب است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار پاسداران رزم مقدماتی پادگان آیت‌الله خاتمی(ره) با وی اظهار داشت: علاوه بر آموزش‌هایی که در پادگان‌ها ارائه می‌شود، باید مسائل دینی و هویتی آنها هم به صورت کامل تبیین شود تا بیش از پیش با این مسائل آشنا شوند و بدانند که خلقت آنها بدون هدف نبوده است.
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه به این موضوع کمتر توجه صورت گرفته، عنوان کرد: جوانانی که به خدمت سربازی می‌روند با آموزش‌هایی بزرگ شده‌اند که با روش‌های غربی تدوین شده و توجه چندانی به مسائل دینی و عقیدتی آنها صورت نگرفته است.
ناصری با تاکید بر اینکه انقلاب ما دینی، اعتقادی و اسلامی است، گفت: حفظ انقلاب که امام خمینی(ره) آن را اوجب واجبات دانسته‌اند، به معنی حفظ ارزش‌های اخلاقی، روحیه انقلابی، کرامت‌های انسانی، شجاعت، شهامت، ایستادگی در برابر استکبار، توکل به خدا و اعتماد به حق است.
نماینده ولی فقیه در استان یزد مهمترین اصل در ساماندهی و شکل دهی به تشکیلات حکومت را مسئله ولایت فقیه دانست و گفت: حفاظت از اصل ولایت فقیه و پیروی از ولی فقیه مهمترین موضوعی است که در حفظ انقلاب باید به آن توجه صورت گیرد.
وی با تاکید بر اینکه جوانان باید با این مسائل به خوبی آشنا شوند، گفت: امروز دنیای غرب سعی دارد ما را از هدف زندگی غافل کند همانطوری که خودش به صورت کامل از این موضوغ غافل شده است
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه سبک زندگی و هدف زندگی با هم تفاوت دارند، گفت:  انسان باید ابتدا هدف از زندگی را به خوبی بشناسد و بعد از آن اقدام به انتخاب سبکی برای رسیدن به این هدف کند.

ناصری ادامه داد: در مرحله قبل از سبک زندگی، هدف از زندگی قرار دارد و انسان باید بداند که چرا خلق شده و بوجود آمده و این همه عالم و نظم و نظام و مخلوقات در اختیار انسان قرار گرفته است.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه گم کردن هدف انسان را با سرگردانی مواجه می‌کند، تصریح کرد: خداوند متعال برای رسیدن انسان به این هدف، شاخصه کمال طلبی را برای انسان قرار داده که همیشه به دنبال رسیدن به کمال باشد.
وی ادامه داد: خداوند در کنار کمال طلبی عشق به خود را در وجود انسان قرار داده چرا که اگر انسان عشق و علاقه به خودش نداشته باشد، هیچ زمانی از وجود خویش دفاع نمی‌کند.
امام جمعه یزد با بیان اینکه انسان باید به سمتی حرکت کند که پله پله به خداوند نزدیک شود، گفت: لازم است که مسئولان پادگان‌های آموزشی، هدف از زندگی و راه‌های دستیابی به این هدف را به جوانانی که برای آموزش در این مراکز حضور پیدا می‌کنند، تبیین کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.