۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
کد خبر: 505953

در چند هفته اخیر، مسائل و مصائب گوناگونی در کشور روی داد که برخی از آنها، مردم را دچار زحمت کرد و نگرانی عمیقی برای دلسوزان به وجود آورد.

وقتی مدیریت بحران، خود دچار بحران است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از الف، متاسفانه در کشور ما مدیریت بحران، خود دچار بحران است و در موارد خاص و ضروری نمی تواند نقش جدی ایفا کند. در قضیه ریزگردها که سال های بسیاری است مردم استان های غربی و جنوبی را تحت فشار قرار داده است، سازمان ها و نهادهای گوناگون متولی امر، هنوز نتوانسته اند به جمع بندی عملیاتی برای رفع این آسیب برسند.

به خاطر این پدیده، روند عادی زندگی مردم در استان خوزستان بار دیگر مختل شد. کانون اصلی ریزگردهای کنونی به رغم برخی ادعاها در ایران است اما ریزگردهایی که از کشورهای همسایه از جمله عراق وارد خاک ایران می‌شوند شرایط را تشدید کرده‌اند. بخش‌های جنوبی تالاب هورالعظیم و و محور اهواز و ماهشهر کانون‌های اصلی تولید ریزگرد در داخل، و جنوب شرقی کشور عراق به دلیل توقف کویرزدایی و نابودی تالاب‌های بین‌النهرین کانون برون مرزی ریزگردها هستند.

ریزگردها علاوه بر آلودگی، باعث قطعی آب و برق و راه های مواصلاتی شده که نگرانی های بسیاری را به وجود آورده است.

در جنوب کشور، باران های سیل آسا و بی سابقه، شکستن پل ها و قطع ارتباط شهرها و روستاها و همچنین بی خانمانی بعضی از ساکنان استان های فارس، بوشهر و سیستانوبلوچستان، نیازمند اقدامات سریع مسئولان و دولتمردان برای رفع این مشکلات است.

شهرهای شمالی نیز با بارش برف که در برخی مناطق به یک متر و نیم رسیده است، با مشکلات قطعی مکرر گاز خانگی، اختلال در رفت و آمدهای درون شهری و تعطیلی مکرر ادارات و مدارس که در بلندمدت خسارت های بسیاری را به کشور وارد می کند، رو به رو شدند.

حکومت_اسلامی وظیفه دارد تمامی مسائل رفاهی مردم را فراهم نماید و آسایش و امنیت را برای آنان به ارمغان آورد. هر مسئولی که ذره ای در راه خدمت به مردم کوتاهی کند یا با رفتار خود، نگرانی مردم را تشدید نماید، لیاقت خدمت به ملت بزرگ ایران_اسلامی را نداشته و می بایست با اینطور تفکری برخورد شود.

امیدوارم زمستان پرحادثه ی امسال، در یک ماهه ی باقی مانده ختم به خیر شود و ملت ما با دلی خوش سال ۱۳۹۶ را آغاز نماید. انشالله

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.