قدس آنلاین :آیت الله مکارم شیرازی گفت: امریکا که ثروتمندترین کشور دنیا بود امروز گرفتار بحران است، اروپا و خاورمیانه ما هم گرفتاربحران است آیا احتمال نمی دهیم اینها نتیجه گناهان و معاصی باشد؟

بحرانی که در دنیا بوجود آمده نتیجه گناهان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین در قم،آیت الله مکارم شیرازی،امروز در جلسه تفسیر موضوعی قرآن کریم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به دو غریزه جلب منفعت و دفع ضرر انسان تصریح کرد: تمام صنایع و پیشرفت هایی که نصیب انسان شده به وسیله این دو نیروست، چرا که انسان می خواهد فوایدی را برای خود جلب و ضررهایی را دفع کند و حتی عبادات و اطاعات و تذهیب نفوس انسان نیز از اینها سرچشمه می گیرد.

وی ادامه داد: از اینجا معلوم می شود که پیامبران هم براساس همین منطق، مبشرین و منذرین بودند، آنها بیم می دادند چرا که نیروی بازدارنده است و بشارت می دادند که نیروی تشویق و جاذبه است.

آیت الله مکارم شیرازی، در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت بکارگیری ابزارهای مختلف در تبلیغ اسلام گفت: تبلیغات مسلمانان برای اسلام باید متنوع باشد و از همه ابزارها استفاده و از طریق روزنامه، صدا و سیما، اینترنت و اردوهای زیارتی که در آموزش و پرورش برگزار می شود، اسلام را برای جوانان معرفی کرد اما برخی ها فکر می کنند تبلیغات باید تنها در داخل مسجدها وحسینیه ها باشد اما اینطور نیست.

وی با بیان اینکه حضرت نوح(ع) هم بشارت معنوی و هم مادی به یارانش می داد، ابراز داشت: برخی می گویند ما آنقدر گناه کردیم که خداوند دیگر ما را نمی بخشد، این خود گناهش از همه بالاتر است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم، با اشاره به بشارت مادی نوح پیامبر اظهار داشت: نوح به یارانش می گفت اولین بشارت مادی خداوند این است که نعمت باران را برای شما می فرستد، دوم اینکه اموال فراوانی به شما می دهد، فرزندان سالم و نیرومندی که می توانند شما را یاری کند در اختیارتان قرار دهد و نهرهای فراوان در اختیار شما می گذارد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه دنیا امروز در بحران است، تصریح کرد: امریکا که ثروتمندترین کشور دنیا بود امروز گرفتار بحران است، اروپا و خاورمیانه  هم گرفتاربحران است آیا احتمال نمی دهیم اینها نتیجه گناهان و معاصی باشد؟

آیت الله مکارم شیرازی، در پایان گذران عمر انسان را درس خداشناسی دانست و گفت: دوران جوانی انسان می گذرد و دوران پیری می رسد که انسان دیگر مثل بچه است، بچه کوچک آب دهانش را نمی تواند نگهدارد و لبهایش قوت ندارد در سن پیری انسان هم حالت ناتوانی اش برمی گردد که این یک درس خداشناسی است.انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.