نیشابور– یادمان بیست و نهمین سالگرد حیدر یغما شاعر خشتمال نیشابوری چهارشنبه ۴ اسفند ۹۵ در تالار ادیب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور برگزار می‌شود.

بیست و نهمین یادمان حیدر یغما در نیشابور برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مسؤول فرهنگی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور اظهارکرد: «نیشابور» به تاریخ معاصر و گذشته خویش افتخار می‌کند که در دامن این دشت فراخ بینالود بزرگانی همچون حیدر یغما را پرورانده که سالیان سال پس از فوت شان سبب عزت و افتخار این خاک گهرخیز گردیده‌اند.

رمضانعلی بیات افزود: حیدر یغما، شاعر خشتمال نیشابوری ازشاعران نامی معاصر نیشابور بود که تا آخرین لحظات عمر پربرکت خویش شعر وادب را گسترش داد و با همکاری تنی چند ازفرهیختگان شهربا راه‌اندازی «انجمن ادیب» در نیشابور راه را برای ورود جوانان به این عرصه گشود که ثمره آن سخنوران و شاعران جوان و برجسته‌ای را در سطح ملی و بین‌المللی تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: یادمان بیست ونهمین سالیاد حیدر یغما شاعر خشتمال نیشابوری درروز چهارشنبه۴ اسفند ۹۵ ساعت ۶ بعداز ظهر در محل تالار ادیب اداره فرهنگ وارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

مسؤول فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور تصریح کرد: یادمان بیست و نهمین سالگرد درگذشت حیدر یغما شاعر خشتمال نیشابوری باهمکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، آموزش وپرورش، کانون بسیج هنرمندان، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد و انجمن های فرهنگی، ادبی وهنری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور اجرایی خواهد شد.

گفتنی است حیدر یغما شاعر خشتمال نیشابوری در سال ۱۳۰۲ در قریه صومعه از روستاهای بخش مرکزی نیشابور دیده به جهان گشود و دوران کودکی خود را در این روستا سپری کرد. یغما در طول ۲۴ سال دوران شاعری خویش بیش از ۴۰ هزار بیت شعر در قالب‌های غزل، قصیده، مثنوی، ترکیب بند، شعر محلی و رباعی سرود که آخرین شعر وی سه روز قبل از وفاتش سروده شد. تا اینکه در دوم اسفنده ماه ۱۳۶۶ چشم از جهان فرو بست و اهالی فرهنگ دوست و شاعر پرور نیشابور وی را طی مراسمی با شکوه تشییع نموده و در مکانی میان آرامگاه خیام و عطار به خاک سپردند و مقبره‌ای بر آن بنا نهادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.