مشهد- احمد دیناری که اخیراً به سمت سرپرست جدید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی برگزیده شد در خصوص مهم‌ترین محورها و برنامه‌های پیش رو در جایگاه سرپرست میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان گفت: سعی خواهد کرد در نوروز ۹۶ خدمات رسانی به زائران و گردشگران را به حدی ارتقا دهد که بار دیگر مشهد مقدس و شهری دیگر از این استان «نمونه» اعلام شود.

طرح جامع توسعه میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی تعیین تکلیف می شود

به گزارش قدس آنلاین،  این مؤلف کتب تخصصی در حوزه گردشگری و دفاتر و شرکت‌های خدماتی مسافرتی و جهانگردی، اظهار داشت: در راستای بهینه کردن خدمات رسانی به زوار ورودی شهر مشهد در صدد هستم بین دستگاه‌های اجرایی مربوط، بخش خصوصی و نیز تشکل‌ها هماهنگی ایجاد کنم.

وی که جانشین مدیرکل در ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی بود، اذعان داشت: تلاش می‌کنم فعالیت‌های شورای راهبری گردشگری سلامت استان را با رویکرد ارزآوری و حل مشکلات دست اندرکاران این بخش احیا نمایم.

مدیرگروه آموزشی گردشگری مرکز علمی کاربردی میراث خراسان رضوی در همین خصوص افزود: درخواست متقاضیان ایجاد تأسیسات گردشگری در مشهد را تعیین تکلیف کرده و به منظور توسعه توریسم شهری، کمیته مشترک توسعه گردشگری شهری با مشارکت مدیریت شهری و سایر نهادها راه‌اندازی خواهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: از اهداف دیگر من برگزاری با شکوه مراسم روز فردوسی، هفته میراث و گردشگری و تعریف پروژه‌های قابل اجراست.
سرپرست جدید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اهمیت صنایع دستی بر راه اندازی نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های عرضه مستقیم صنایع دستی استان و سوغات زیارت تأکید کرد.

وی حتی یادآور شد که در راستای اشتغالزایی در مناطق حاشیه شهر بویژه مشاغل خانگی برای بانوان، بر صدور مجوز تمرکز خواهد کرد.

دیناری علاوه بر این تعیین تکلیف طرح جامع توسعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را از دیگر اهداف خود بیان کرد.

وی با تأکید بر اهمیت بناهای تاریخی تصریح کرد: بناها و آثار تاریخی استان بویژه مشهد را در قالب بولتنی تخصصی و شناسنامه دار تعیین وضعیت می‌کند.

به گفته او کریدور گردشگری در سه استان خراسان و گردشگری مرزی در استان باید طراحی شود و تورهای ترکیبی با استان‌های همجوار تعریف شود.

او همچنین توسعه و ترویج تورهای استان گردی و بوم گردی را به منظور توسعه اقتصادی در مناطق روستایی از مهم‌ترین  برنامه‌های آینده خود بیان کرد.

به گفته او ساختار اداری و نیروی انسانی اداره‌های شهرستان‌ها بویژه شهرستان مشهد نیازمند تقویت است و باید برخی وظایف صنفی به این اداره‌ها تفویض اختیار شود.

اواز دیگر اهداف مد نظر خود را تقویت ساختار اداری دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر و کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به عنوان دو ستاد و کارگروه مهم و تأثیرگذار اداره کل در سطح خراسان رضوی بیان کرد.

دیناری در پایان اجرای طرح مهم امکان سنجی ایجاد و توسعه واحدهای اقامتی در مشهد و تلاش در جهت تقویت بنیه تخصصی و کارشناسی اداره کل بویژه در معاونت‌ها را نیز از اهداف دیگر خود عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.