عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به جلسات تشکیل شده به منظور رفع بحران در خوزستان، گفت: نگرانی ما این است که خروجی این جلسات تنها در حد حرف باشد و عملیاتی نشوند. باید به تکمیل زیرساخت ها در خوزستان توجه بیشتری شود و دولت برای جبران خسارت‌ها، تامین امکانات لازم و حل مشکل ریزگردها اقدامات فوری انجام دهد.

مسئولین به جای حرف زدن عمل کنند/ از مالچ پاشی های اصولی تا تشکیل کارگروه ملی بحران

سید راضی نوری نماینده مردم شوش دانیال در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با قدس آنلاین، اظهار داشت: بحران خوزستان  مربوط به امسال و پارسال نیست بلکه 14 سال است که خوزستان با این بحران مواجه است اما به جای تدبیر عملی هر روز با شدت گرفتن بحران مسئولین به استان سفر می کنند و اظهار نظر می کنند.

وی ادامه داد: مسئولین باید به جای حرف، عمل کنند. درست است زحماتی هم کشیده می شود اما راضی کننده نیست و عملی برای خروج خوزستان از بحران نبوده است.

این نماینده خوزستان با تاکید بر لزوم پیشگری از وقوع بحران گفت: تاکنون مدیریت بحرانی نبوده که اگر بود امروز خوزستان با این همه مشکل مواجه نبود.

نوری با اشاره به قطعی برق خوزستان در وقایع اخیر این استان تاکید کرد:  باید یک ستاد اجرایی و کارگروه ملی به منظور پیشگیری و درمان ایجاد شود و دولت و مسئولان با یک نگاه ویژه، مشکلات خوزستان را به صورت اساسی حل کنند چرا که اگر چنین بود می توانستند با  یک ژنراتور جلوی مشکل قطعی آب را بگیرند و یا با تمیز کاری به موقع تجهیزات، جلوی قطعی برق را بگیرند.

نماینده مردم شوش دانیال در مجلس دهم افزود: یک کار تیمی و تشکیل کارگروه ویژه نیاز است تا مشکل ریزگردها در خوزستان و دیگر استان‌ها حل شود نه اینکه با وقوع بحران به فکر راه حل آن باشند.مسئولان باید از نزدیک وضعیت آب، برق، ریزگردها و زندگی‌کردن مردم خوزستان را مشاهده کنند تا به فکر باشند.

 وی با بیان اینکه امروز نیاز و مطالبه مردم خوزستان آب و هوای سالم است، عنوان کرد: توقع ما از مدیران اجرایی تلاش برای پیشگیری و درمان به موقع است. باید مالچ پاشی های درست و اصولی برای جلوگیری از ریزگردها انجام شود چرا که مالچ های نفتی تنها بر معضل و شدت بحران اضافه می کند.

نوری با اشاره به جلسات تشکیل شده به منظور رفع بحران خوزستان گفت: نگرانی ما این است که خروجی این جلسات تنها در حد حرف باشد و عملیاتی نشوند. باید به تکمیل زیرساخت ها در خوزستان توجه بیشتری شود و دولت برای جبران خسارت‌ها، تامین امکانات لازم و حل مشکل ریزگردها اقدامات فوری انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.