اراک- عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک با بیان اینکه رییس جمهور بر عدم استفاده از سوخت مازوت دستور اکید داده اند، گفت:این نیروگاه در روزهای اخیر از مازوت به عنوان سوخت خود استفاده کرده و شورای شهر در زمینه احقاق حقوق شهروندان کوتاه نمی آید.

استفاده از سوخت ممنوعه/ نیروگاه شازند باید پلمپ شود

به گزارش قدس آنلاین، چندی پیش رئیس جمهور در سفر به استان مرکزی با اشاره به آلودگی هوا در اراک گفت: به منظور کاهش آلودگی هوای اراک از طریق وزارت نیرو به نیروگاه شازند اعلام شده به هیچ عنوان حق استفاده از سوخت مازوت را ندارند، اما  علیرغم ممنوعیت استفاده نیروگاه شازند از سوخت مازوت هر چند وقت یکبار استفاده نیروگاه از مازوت رسانه ای می شود خصوصا این موضوع در فصول سرد سال به بهانه افت فشار گاز بیشتر اتفاق می افتد. این در حالی است که حتی شخص رئیس جمهور هم در سفر به استان مرکزی اعلام کرده است که نیروگاه شازند اجازه استفاده از مازوت را ندارد.

اما عصر دوشنبه ۲ اسفند جمشید زند عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک در جلسه شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: نیروگاه چند روزی است که از سوخت مازوت استفاده می کند.

زند با اشاره به اینکه اراک یکی از شهرهای آلوده کشور است اظهار کرد: از آنجایی که  میزان آلایندگی حاصل از سوخت مازوت بسیار بالاست باید جلوی سوخت مازوت در نیروگاه گرفته شود.

وی به وعده رئیس جمهور در جمع مردم اراک مبنی بر قطعی شدن عدم استفاده نیروگاه شازند از مازوت اشاره کرد و گفت: بر این اساس بنا نیست که نیروگاه از سوخت مازوت استفاده کند.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک بیان کرد: با توجه به پایدار بودن شرایط جوی و استفاده نیروگاه از مازوت روند آلودگی شهر اراک افزایش می یابد؛ همان طور که امروز شرایط آلایندگی هوای اراک در شرایط ناسالم قرار گرفت.

زند خواستار پیگیری و تذکر جدی شورای اسلامی کلانشهر اراک در خصوص مصرف مازوت نیروگاه شازند شد.

اسماعیل تاج آباد رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک مصرف سوخت مازوت توسط نیروگاه شازند را خلاف مصوبه کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک عنوان کرد و گفت: پیگیری هایی را در خصوص صحت این موضوع انجام می دهیم.

تاج آباد اظهار کرد: در صورتی که نیروگاه از مازوت استفاده کرده است بر اساس قول های مسئولین کشوری و استانی حتما باید پلمب شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استفاده مازوت آلودگی های اراک را تشدید می کند شورای شهر در این خصوص کوتاه نخواهد آمد.

در شرایطی که استاندار مرکزی در تاریخ ۱۹ آبان ماه امسال اعلام کرده بود که « نیروگاه شازند حتی یک لیتر مازوت هم نباید استفاده کند/در صورت تخلف،نیروگاه پلمپ می شود» باید دید مسئولین استانی در این خصوص چه عکس العملی را نشان خواهند داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.