بجنورد-معاونت سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی گفت: تجهیزات و نیازهای فرهنگیان جهت حفط شأن و شخصیت آنان باید فراهم شود.

نیازهای فرهنگیان جهت حفط شأن و شخصیت آنان باید فراهم شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد تقی ایرانی صبح سه شنبه در جمع اعضاء انجمن اسلامی معلمین استان اظهار داشت: توجه و رسیدگی به وضعیت موجود معلمان نسبت به گذشته با پیگیری های دولت یازدهم بهتر شده ولی هنوز مطلوب نیست. چرا که حل دغدغه های اجتماعی و فرهنگی موجود منوط به حل مشکلات فرهنگیان و معلمین است.

وی افزود: عدم توجه به رسیدگی وضعیت مادی و معنوی معلمان به سیستم آموزشی کشور لطمه می زند، چرا که بسیاری از نگرانی ها در حوزه فرهنگ با توجه به مسائل معلمین قابل حل است.

وی بیان داشت: آسیب های اجتماعی در جامعه امروزی اگر تدبیر نشود امکان تبدیل شدن به بحران را دارد که آثار و تبعات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد: طلاق، خشونت، اعتیاد و گسترش حاشیه نشینی از آسیب های مهم اجتماعی است که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و توجه ویژه دولت یازدهم به این حوزه کارها و اقدامات خوبی جهت کاهش آسیب ها صورت گرفته است.

ایرانی تصریح کرد: این اقدامات باید توسعه یابد و به صورت مستمر در جامعه فرهنگ سازی شود که نقش فرهنگیان و معلمین در این حوزه بی بدیل است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری افزود: ما باید به دنبال ترویج امید و نشاط سیاسی در جامعه باشیم که در این مسیر معلمین می توانند همراه خوب دولت باشند و بنابراین توجه به وضعیت کنونی این قشر فرهیخته ضروری است.

محمد تقی ایرانی افزود: مشارکت سیاسی موجب افزایش مشارکت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.

ایرانی ادامه داد: انقلاب اسلامی موجه رشد و بلوغ سیاسی ملت ایران شده است اما ما باید نشاط سیاسی در جامعه را نیز افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: در حوزه فرهنگ و اقتصاد باید امید و نشاط را به جامعه تزریق کنیم و حمایت و اعتماد عمومی مردم را جلب نماییم.

وی با بیان اینکه سلامت جسمی و روحی موجب موفقیت یک جامعه است، افزود: حوزه فرهنگ حوزه گفتمان است و ملت ایران همواره در طول تاریخ به آن توجه ویژه ای داشته است و بسیاری از مسائل و مشکلات خود را با زبان دوستانه حل کرده است و به بیانی تمدن و تاریخ ایران را فرهنگ ساخته است.

وی بیان داشت: فضای نرم بر جامعه فرهنگی حکم فرماست و ما باید به دنبال ترویج روح آزاد منشی و صلح طلبی در جامعه باشیم.

وی مطرح کرد: امروزه گزینه اقتصادی و فرهنگی علیه ملت ایران بر روی میز دشمنان و مخالفان جمهوری اسلامی است و بنابراین ما باید برای مقابله با آن حل مشکلات فرهنگیان را در اولویت قرار دهیم .

ایرانی اذعان داشت: دلسوزان و حامیان انقلاباسلامی و دولت تدبیر و امید باید امکان حضور آحاد ملت در قالب نهادهای مردمی چه صنفی و چه سیاسی را فراهم کنند بنابراین حمایت و توسعه تشکل های مردمی و سازمان های مردم نهاد و حمایت از تحزب در کشور محور و اولویت برنامه های دولت تدبیر و امید است.

وی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید توفیقات خوبی در زمینه های مختلف اقتصادی،بهداشت و درمان و دیپلماسی خارجی داشته است.

ایرانی اشاره داشت: موفقیت برجام از مهمترین توفیقات دولت یازدهم است که متاسفانه برخی سعی در کمرنگ جلوه دادن آن دارند که این به دور از انصاف و عدالت است.

وی افزود: توافق موفقیت آمیز برجام اجماع جهانی علیه ایران را شکست و قطع نامه های شورای امنیت را لغو و تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران را از بین برد و در حال اجرای تعهدات طرفین برجام هستیم و امروز بسیاری از کشورها تعامل اقتصادی خود را آغاز کرده اند و این می تواند در کنار اقتصاد مقاومتی سبب توسعه سرمایه گذاری خارجی و رشد اقتصادی کشور شود.

ایرانی به انتخابات مهم پیش رو در ۲۹ اردیبهشت سال ۹۶ اشاره داشت و افزود: مدیران و مسولان استانی و شهرستانی مکلف به بیان و معرفی خدمات دولت هستند و باید اطلاع رسانی درستی در این زمینه داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی افزود: متاسفانه بر خلاف گذشته اطلاع رسانی به مردم در خصوص خدمات دولت تدبیر و امید از صدا و سیما  کمتر صورت می گیرد و در موارد زیادی حتی نقاط ضعف ها را بزرگ کرده و خدمات دولت به درستی بیان نمی شود، بنابراین دولت ابزار و تریبون قدرتمندی برای تشریح فعالیت های خود ندارد و ضعف رسانه ای دولت را مردم و حامیان دولت و مدیران به دوش بکشند و از همه ظرفیت های موجود جهت تبیین خدمات و سیاست های دولت تلاش کنند.

محمد تقی ایرانی ادامه داد: تشریح خدمات دولت از سوی مدیران استانی، مدیران دستگاههای اجرایی،فرمانداران و بخشداران باید با جدیت دنبال شود.

ایرانی با بیان اینکه به دنبال برگزاری انتخابات سالم هستیم افزود: با تعامل و مساعدت آحاد مردم و مسولین انتخابات پیش رو با حفظ امنیت و با جلب اعتماد عمومی و همچنین ایجاد فضای با نشاط سیاسی برگزار خواهد شد.

وی بیان داشت: کاندیداها و نامزدهای انتخاباتی از تخریب و ایجاد حاشیه پرهیز کنند چرا که این امر به دور از اخلاق اسلامی و نوعی جرم و تخلف است که در صورت بروز برخورد جدی از  با آنان صورت خواهد گرفت.

فعالیت سیاسی و انتخاباتی برای همگان حتی کارمندان دولت و مدیران آزاد است و با رعایت قانون خارج از وقت اداری یا گرفتن مرخصی بدون استفاده از امکانات دولتی فعالیت انتخاباتی کنند بر اساس ابلاغ سیاست های انتخاباتی که مقام معظم رهبری صادر فرمودند نیروهای نظامی از ورود به فعالیت های سیاسی و انتخاباتی منع شده اند و باید رعایت کنند ولی سایر مردم با رعایت قانون در فعالیت های سیاسی و انتخاباتی حق ورود و فعالیت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.