ساری- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با عدم رسیدگی به مساله نفوذ شیرابه های زباله های استان های شمالی به آب های زیرزمینی، رسیدگی به این معضل را به رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران محول کرد و خواستار ارائه نتایج تحقیقات در این زمینه شد.

نفوذ شیرابه های زباله به آب های زیرزمینی بررسی شود/ روند اجرای طرح پزشک خانواده راضی کننده نیست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم ساری، بار دیگر خواستار تجمیع بیمه ها شد و افزود: متاسفانه این موضوع در برنامه ششم هم محقق نشد.

وی با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت ادامه پیدا خواهد کرد، تاکید کرد: منابع و مصارف باید تجمیع شوند و اعتبارات این بخش باید از منابع پایداری همچون مالیات تامین شود.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه حق بیمه های بیمه شدگان باید در حوزه درمان هزینه شود، اضافه کرد: متاسفانه طی سی سال گذشته دولت ها در پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی خوب عمل نکردند و این موضوع سبب تضییع حقوق بیمه شدگان شده است.

هاشمی با بیان اینکه تامین اجتماعی بیجا با ما مجادله می کند، خواستار پرداخت بدهی های این سازمان به وزارت بهداشت شد.

وی خواستار تجمیع صندوق های بیمه و ایجاد نظام یکپارچه خدمات شد و گفت: شک ندارم یک روز این تجمیع صورت می گیرد اما ما فرصت را از دست دادیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه می دانیم در طرح پزشک خانواده با مشکلاتی مواجه هستیم، یادآور شد: با داشتن یک نظام ارجاع کامل فاصله داریم.

هاشمی به کمبود ۲ هزار تخت بیمارستانی در مازندران اشاره کرد و افزود: اگر این کمبود مرتفع شود، طرح پزشک خانواده می تواند رسالت خود را ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: از طرح پزشک خانواده راضی نیستم اما نسبت به سه سال گذشته شرایط بهتری داریم.

وزیر بهداشت در رابطه با ساخت بیمارستان های یکهزار تختخوابی گفت: دولت توان ساخت اینگونه بیمارستان ها را ندارد و منتظر تصمیم شورای اقتصاد هستیم تا با مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی این اتفاق بیفتد.

هاشمی مطالبات وزارت بهداشت را ۱۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بخش عمده این مطالبات متعلق به بیمه سلامت ایرانیان بود و ۱۲۰۰ میلیارد تومان آن بصورت نقدی و ۱۶۴۰ میلیارد تومان با اوراق مشارکت پرداخت شد.

وی ادامه داد: ۴ هزار میلیارد تومان هم از تامین اجتماعی طلب داریم که بخش عمده ای از آن مانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.