قزوین- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین در حاشیه بازدید انجمن توسعه اقتصادی چین و کشورهای آسیایی از شهرک صنعتی کاسپین اظهار داشت: تاکنون ۲۶۵ میلیون دلار از سوی سرمایه گذاران خارجی در شهرک های صنعتی استان سرمایه گذاری شده است.

شهرک های صنعتی قزوین پتانسیل های لازم برای جذب سرمایه گذاران خارجی را دارد

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا خانپور در حاشیه بازدید هیئت تجاری از انجمن توسعه ی اقتصادی چین و کشورهای آسیایی از شهرک صنعتی کاسپین گفت: رغبت سرمایه گذاران خارجی به استان قزوین نقطه عطفی در روابط خارجی و جذب سرمایه گذاری با وجود تحریم های ظالمانه خواهد بود و این شرکت در راستای تشویق و ترغیب در جذب سرمایه گذار خارجی و با هدف شناساندن پتانسیل های استان و زیرساختهای مناسب در شهرکهای صنعتی هماهنگی برای حضور هیئت های تجاری را فراهم نموده است.

 وی با اشاره به جذب و استقرار سه سرمایه گذار خارجی در شهرک های صنعتی قزوین در سالجاری یاد آورشد: از ابتدای سالجاری سه واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی کاسپین و لیا که از کشورهای آلمان ، فرانسه و ترکیه بوده و در زمینه مواد شوینده و لبنیات فعالیت کرده با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۲۷ میلیارد ریال در شهرکهای صنعتی استان مستقر شدند که یکی از این واحدها فعال و دیگری در حال نصب ماشین آلات و شرکت ترکیه ای در حال احداث می باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین افزود: این میزان سرمایه گذاری مربوط به ۱۶ واحد تولیدی می باشد که ۱۰ واحد در شهرک صنعتی کاسپین، ۵ واحد در شهرک صنعتی لیا و یک واحد در شهرک حیدریه که از کشورهای لهستان، کره جنوبی، ایتالیا، کانادا، آلمان، هندوستان، ترکیه، فرانسه، اردن و پاکستان هستند.

این مقام مسئول به محصولات تولیدی این شرکت ها اشاره و یادآور شد: ماشین لباسشویی، مواد شوینده ، قطعات موتورهای وسایل نقلیه، کابینت و روکش چوبی، مواد پلی اوره تان، مواد اولیه داروهای شیمیائی ، کولر گازی، پارچه و پرده توری، چهار شاخ و پیستون خودرو، درب و پنجره پی وی سی، انواع تسمه ، سیلیکات سدیم از جمله محصولات تولیدی واحدهای سرمایه گذار خارجی در استان به شمار می روند.

خانپور اضافه کرد: شیر استریلزه، پنیر سفید، بسته بندی شوینده های خانگی و صنعتی و صنایع بسته بندی نیز محصولات مربوط به شرکت های در حال نصب ماشین آلات و ساخت و ساز با سرمایه گذاری خارجی در شهرک های صنعتی استان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.