سمنان- رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: یکی از برنامه‌های سازمان این است که استان‌هایی که در موقعیت معبر قرار دارند و زمینه ورود گردشگر در این استان‌ها هست با انجام اقداماتی تبدیل به مقصد گردشگری شوند

 سمنان باید به مقصد گردشگری تبدیل شود

به گزارش قدس آنلاین، زهرا احمدی‌پور صبح سه شنبه در حاشیه بازدید از بافت تاریخی سمنان اظهار کرد: بنابراین برای کنترل و نظارت بیشتر دستورالعمل کنترل کیفی محصولاتی که ارائه می‌شود و قیمت‌هایی که عرضه می‌شود در دستور کار خدمات هماهنگی ستاد سفر قرارگرفته است.

وی افزود: امسال تلاش داریم تا نظارت کافی روی کیفیت فعالیت هتل‌ها و رستوران‌ها و همچنین مراکز اقامتی در ایام نوروز صورت گیرد.

معاون رئیس‌جمهور درباره گشت‌های نظارتی نیز گفت: امسال در بحث گشت نظارتی ضمن استفاده از نیروهای سازمان از کمک نیروهای داوطلب و سمن‌های مرتبط با حوزه سازمان نیز استفاده می‌شود.

وی گفت: اقدام بهتری که امسال انجام می‌شود این است که شماره تلفن ۴ رقمی به شهروندان ارائه می‌شود که از آن طریق می‌توانند راجع به کیفیت خدمات و نوع برخورد مکان اقامتی موردنظر نقطه نظرات خود را ارائه کنند و در این زمینه هم ستاد و هم ادارات استانی درباره مشکلات پاسخگو هستند.

معبر بودن زیبنده سمنان نیست

احمدی پور همچنین در حاشیه بازدید از اثر ملی گرمابه «موزه پهنه» گفت: استان سمنان موقعیت مناسبی برای تبدیل‌شدن به مقصد گردشگری را دارد و آشنایی با بخش‌های مختلف گردشگری یکی از اهداف سفر به استان سمنان بود.

وی با اشاره به برخی از برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی برای توسعه صنعت توریسم و گردشگری در کشور گفت: یکی از برنامه‌های سازمان این است که استان‌هایی که در موقعیت معبر قرار دارند و زمینه ورود گردشگر در این استان‌ها هست با انجام اقداماتی تبدیل به مقصد گردشگری شوند.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه معبربودن زیبنده استان سمنان نیست تصریح کرد: خوشبختانه با اقداماتی که انجام‌شده و و ایجاد اقامتگاه‌ و همچنین برنامه‌ریزی برای ایجاد هتل در این استان زمینه تبدیل‌شدن استان سمنان به مقصد گردشگری فراهم شده است.

احمدی پور گفت: یکی اهداف سفر به استان سمنان شناسایی ظرفیت‌های استان است و اینکه کمک شود که تورهای گردشگری در ایام نوروز امسال و همچنین در طول سال این استان را برای مقصد گردشگری گردشگران خود انتخاب کنند.

ارائه ویزای فرودگاهی در فرودگاه‌های بین‌المللی کشور

وی در جمع خبرنگاران سمنان نیز اظهار کرد: ارائه ویزای فرودگاهی در کشور مانند سال‌های گذشته بوده و امسال نیز ارائه این ویزا به جز ۱۰ کشور که نمی‌توانستیم به آن‌ها ویزا دهیم همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: امسال ویزای فرودگاهی در فرودگاه‌های بین المللی امام خمینی(ره) ارائه می‌شود.

احمدی‌پور در پاسخ به پرسشی مبنی بر مدت زمان اعتبار ویزای فرودگاهی گفت: ویزای فرودگاهی تا سه ماه اعتبار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.