اصفهان- مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: با توجه به اعلام شکایات مردم به خصوص ساکنان خیابان عطار نیشابوری اصفهان در خصوص آلودگی های ناشی از فعالیت پرنده فروشان، ساماندهی این صنف تا پایان امسال به نتیجه می رسد.

پرنده فروشان اصفهان تا پایان امسال ساماندهی می شوند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اصغر کشاورز پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: اکثر پرنده فروشان شهر اصفهان در محدوده منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان فعالیت می کنند و به همین دلیل از سوی این منطقه دو قطعه زمین برای ساماندهی پرنده فروشان در خیابان شهید خزایی و اتوبان شهید آقابابایی پیشنهاد شده تا پس از انجام بررسی ها نتیجه قطعی اعلام شود.

وی تاکید کرد: محلی که در آینده برای پرنده فروشان احداث می شود، با رعایت مسائل بهداشتی و اصول دامپزشکی همراه خواهد بود.

 مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان در ادامه اظهار کرد: سازمان میادین از حدود ۳۰ سال گذشته به عنوان زیر مجموعه شهرداری فعالیت و تاکنون فعالیت های خوبی را به شهروندان ارائه کرده است.
وی با اشاره به ره اندازی ۱۳ بازار روز کوثر در شهر اصفهان اضافه کرد: این بازارها مایحتاج عمومی را با کمترین قیمت و بهترین کیفیت در اختیار مردم قرار می دهند.
کشاورز تصریح کرد: در سال جاری بیش از ۱.۵ میلیارد تومان برای زیباسازی بازارهای روز کوثر ۹،۸،۴و۶ هزینه شده و مشکلات پارکینگ تعدادی از این بازارها برطرف شده است.

وی خبر از راه اندازی ۲ بازار روز کوثر در خیابان شفق در منطقه ۱۳ و در شهرک شهید کشوری در منطقه ۶  خبر داد و گفت: استفاده از کیسه های تجزیه پذیر و پارچه ای از جمله اقداماتی بود که در راستای حفظ محیط زیست در بازارهای کوثر شهرداری اصفهان کلید خورد و با استقبال پرشور شهروندان روبرو شد.
مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان یادآور شد: باتوجه به فرهنگ بالای مردم اصفهان و دغدغه آنها برای حفظ محیط زیست، مصرف کیسه های پلاستیکی در این بازارها به یک هفتم رسیده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به اقدامات این سازمان بر پایه تاکیدات مقام معظم رهبری تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال جاری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، جشنواره کالای ایرانی با حضور۴۰ شرکت و تولیدکننده محصولات ایرانی در اصفهان برگزار شد.
کشاورز به فعالیت۱۷۰ واحد صنفی در شهر اصفهان اشاره و تصریح کرد: با توجه به این آمار به ازای هر ۱۲ نفرشهروند اصفهانی یک واحد صنفی فعالیت می کند، این درحالی است که این رقم در کشور به ازای هر ۲۵ تا ۳۰ نفر یک واحد صنفی و بر اساس آمار جهانی این عدد به ازای هر نفر ۴۰۰ تا ۵۰۰ یک واحد صنفی می باشد و این نشان از آشفتگی شهر اصفهان دارد.
وی مشاغل را چشم و چراغ شهر خواند و افزود: با ساماندهی این مشاغل قسمت اعظم آلودگی های شهری از جمله آلودگی هوا، تهدیدات محیط زیستی و ترافیک برطرف خواهد شد.
مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری خاطر نشان کرد: در همین راستا آیین نامه مدیریت مشاغل شهری در سه دسته مشاغل قرمز، زرد و سبز تدوین و به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید که بر این اساس مشاغل سبز و زرد در هسته مرکزی شهر و مشاغل قرمز در حاشیه شهر جانمایی شده اند.
وی در ادامه با بیان اینکه بازار گیاهان دارویی با هدف فرهنگ سازی جامعه در جهت استفاده از محصولات سالم کلید خورده است، گفت: جمعه هر هفته با حضور استادان مجرب طب سنتی و اسلامی، جلسات آموزشی ویژه عموم شهروندان در این بازار برگزار می شود.
کشاورز در پایان حمایت از زنان سرپرست خانوار با ایجاد بازارچه های فصلی و فروش محصولات آنها را از دیگر فعالیت های سازمان میادین و مشاغل شهری خواند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    0 0
    ای کاش این پرنده فروشها را تو محله ها جمع میکردند تو ملک شهر اصفهان اول .... یک پسر جوان آمده یک مقازه پرنده فروشی زده واقعا خانمها از کنار این مقازه نمی‌توانند رد شوند به خاطر این که هر روز 20,30نفر جوان دم مقازه.این آقا جمع میشوند وحرفهای خیلی رکیک وزشت بهم میزنند چند بارم خودم شخصا به شهرداری زنگ زدم ولی بی نتیجه مانده ای کاش لااقل برنامه می ریختند که این چوانها جای دیگر برای این کلمات زشت پیدا می‌کردند