معاون اول رئیس‌جمهور بر نهایی شدن مقدمات امضای توافق‌نامه شکل‌گیری منطقه آزاد تجاری ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا قبل از سفر روحانی به مسکو تاکید کرد.

 سفر قریب‌الوقوع روحانی به مسکو / نهایی شدن توافقنامه شکل گیری منطقه آزاد تجاری میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا

به گزارش «قدس آنلاین»،  اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور ظهر امروز (سه‌شنبه) در دیدار «ایگور شووالف» معاون اول نخست‌وزیر روسیه، مناسبات میان دو کشور را رو به رشد ارزیابی و اظهار امیدواری کرد سفر این مقام روسیه به رشد روابط و توسعه مناسبات فی‌مابین منجر شود.

وی با بیان اینکه گسترش روابط و هماهنگی‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با روسیه از اهمیت ویژه‌ای برای جمهوری اسلامی ایران برخوردار است، به سفر قریب‌الوقوع دکتر روحانی به مسکو اشاره و ابراز امیدواری کرد در سفر رئیس‌جمهور کشورمان به روسیه، توافقات خوبی میان دو کشور حاصل شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور باید موانع پیش روی گسترش مناسبات را شناسایی و راهکارهایی برای رفع این موانع ارائه دهد، از برگزاری موفقیت‌آمیز سیزدهمین کمیسیون همکاری‌های دو کشور ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدوارم اسناد و توافقات امضاء شده میان دو کشور در این کمیسیون هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

جهانگیری با اشاره به پروژه‌های مشترک میان ایران و روسیه و همکاری‌های دو کشور برای احداث نیروگاه اتمی بوشهر، ضرورت برنامه‌ریزی لازم برای مشخص شدن روش تامین مالی اجرای این پروژه‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: پروژه برقی کردن راه‌آهن گرمسار اینچه برون نیز باید هر چه سریع‌تر اجرا شود و اگر موانعی بر سر راه این پروژه وجود دارد باید برای رفع آن تلاش کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به مذاکره شرکت‌های روسی برای حضور و مشارکت در پروژه‌های نفت و انرژی در ایران، تصریح کرد: علاقمند هستیم توافقات امضاء شده میان دو کشور در بخش نفت و انرژی اجرا شود و از حضور و مشارکت شرکت‌های روسی در پروژه‌های نفت و گاز ایران نیز استقبال می‌کنیم.

جهانگیری با اشاره به روابط سیاسی خوب و صمیمانه میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه بویژه دستاوردهای مناسب دو کشور در حل بحران سوریه، گفت: باید تلاش کنیم سطح همکاری‌ها و مناسبات اقتصادی فیمابین را همانند روابط مناسب سیاسی ارتقاء دهیم.

وی از تمایل و علاقمندی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری اقتصادی با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا خبر داد و گفت: باید تلاش کنیم تا پیش از سفر دکتر روحانی به مسکو، مقدمات امضای توافقنامه شکل گیری منطقه آزاد تجاری میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا نهایی شود.

جهانگیری ضمن قدردانی از همکاری و نقش روسیه در مذاکرات با کشورهای عضو اوپک که منجر به افزایش قیمت نفت شد، گفت: انتظار داریم مسکو در زمینه برجام همچنان مواضع سازنده خود را ادامه دهد تا توافق برجام به نحو مطلوب اجرا شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.