ند پرایس، تحلیلگر پر سابقه آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و سخنگوی سابق شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد، ترجیح می‌دهد بعد از یک دهه خدمت استعفا دهد تا اینکه در دولت ترامپ کار کند.

تحلیلگر سابق سیا: استعفا را به خدمت در دولت ترامپ ترجیح می‌دهم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری هیل، ند پرایس، تحلیلگر اطلاعاتی سابق سیا در مطلبی در روزنامه واشنگتن پست نوشت: من به رغم اینکه با افتخار برای روسای جمهور دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا خدمت کردم اما با اکراه به این نتیجه رسیدم که نمی‌توان در این دولت (دولت ترامپ) با حسن نیت به عنوان یک کارشناس اطلاعاتی خدمت کنم.

پرایس که در زمان ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش و همچنین ریاست جمهوری باراک اوباما در سازمان سیا فعالیت داشته گفت که این تصمیم را سرسری نگرفته است.

وی نوشت: هیچ پاداشی بزرگتر از این برای من نبود که تحلیل خود را به رئیس‌جمهور ارائه دهم و ببینم که تحلیلم به اتفاقات شکل می‌دهد. قرار است که سیستم ما براساس سیاست گذاری آگاهی دهی درخصوص اطلاعات کار کند.

وی افزود: حرف‌های دونالد ترامپ در زمان تبلیغاتش برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان دادند که او می‌خواهد یک رویکرد متفاوت در پیش بگیرد.

پرایس ادامه داد: من با کمال ناباوری دیدم که ترامپ در زمان سومین مناظره ریاست جمهوری خیلی راحت نتیجه‌گیری‌های "بسیار مطمئن" ۱۷ آژانس اطلاعاتی ما را که در آن ماه منتشر شد و روسیه را عامل حملات هکری و انتشار ایمیل‌های مربوط به انتخابات معرفی کرد، زیرسوال برد.

پرایس همچنین از بازدید ترامپ از مقر سازمان سیا در اولین روز رسمی ریاست جمهوری‌اش نیز انتقاد کرد.

او گفت که تلاش‌ها برای ترمیم روابط میان مقامات سیا و ترامپ به سبب شخصیت و جنجال آفرینی ترامپ خنثی خواهد شد.

وی نوشت: ترامپ به هنگام ایستادن در مقابل بنای یادبود افسران کشته شده سیا به نظر می‌رسید که بیشتر به دنبال جواب دادن به دوربین‌ها و خبرنگاران است تا اینکه به پرسنل آژانس که در مقابل آنها هستند جواب دهد و می‌خواست جمعیت حاضر در مراسم تحلیفش را به رخ بکشد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.