رئیس مجلس زیمبابوه با بیان اینکه در شرایط کنونی باید به مردم فلسطین کمک اقتصادی کنیم، تصریح کرد: به دلیل تحریم‌ها و شهرک‌سازیها برخی از مردم فلسطین با کمبود مواد غذایی مواجه هستند که باید به آنها کمک شود.

رئیس مجلس زیمبابوه: باید به مردم فلسطین کمک اقتصادی کنیم

به گزارش قدس آنلاین،  فرانسیس مولیندا رئیس مجلس زیمبابوه در نشست عصر امروز (سه‌شنبه) ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین که در سالن اجلاس سران تهران درحال برگزاری است، گفت: اقدامات رژیم غاصب صهیونیستی در ایجاد شهرک‌سازیها برخلاف کنوانسیون‌های بین‌المللی و نقض اصول حقوق بشردوستانه است.

وی ادامه داد: دیده‌بان حقوق بشر اخیرا اعلام کرده بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی این شهرک‌سازیها باید متوقف شود و سرزمین‌های اشغالی به صاحبان آنها بازگردانده شود.

رئیس مجلس زیمبابوه تصریح کرد: دولت بنجامین نتانیاهو تصویب کرده 5500 واحد مسکونی در کرانه باختری ایجاد شود که 500 خانه آن به زودی احداث می‌شود.

«رژیم صهیونیستی راه تهاجم به فلسطینی‌ها را در پیش گرفته ادامه داد: در اولین اقدام باید به عنوان انسان‌های حامی مسائل انسان‌دوستانه با محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی در محاکم بین‌المللی از این اقدام آنها جلوگیری کنیم.»

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی باید به مردم فلسطین کمک اقتصادی کنیم، تصریح کرد: به دلیل تحریم‌ها و شهرک‌سازیها برخی از مردم فلسطین با کمبود مواد غذایی مواجه هستند که باید به آنها کمک شود.

رئیس مجلس زیمبابوه با تاکید بر اینکه زمان آن رسیده تا مصیبت فلسطینیان خاتمه یابد، اظهار داشت: رژیم غاصب صهیونیستی به صورت آشکارا قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی را نقض می‌کند و دست به جرایمی همچون نسل‌کشی، پاکسازی قومیتی و کشتار علیه انسانها می‌زند.

مولیندا با بیان اینکه کشور زیمبابوه از آرمان‌های مردم فلسطین حمایت می‌کند، گفت: در سال 1988 زیمبابوه فلسطین را رسما به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخت و در همان سال سفارتخانه خود را افتتاح کرد.

«تنها راه ایجاد صلح در منطقه خاورمیانه تشکیل کشور مستقل فلسطین و ترک رژیم صهیونیستی از این منطقه است و فلسطینی‌ها باید کشوری مستقل داشته باشند. ما خواهان آن هستیم بر اساس کنوانسیون‌هایی که در گذشته تدوین شده استقلال فلسطینی‌ها به آنها برگردانده شود و باید هر چه سریعتر یک راه‌حلی برای مسئله فلسطین پیدا کرد.»

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از اظهارات رئیس مجلس زیمبابوه گفت: وی نکات روشن و خوبی بیان کردند.

«مسئله فلسطین متعلق به کشورهای اسلامی و عربی نیست و همه کشورهای جهان درباره آن موضع‌گیری می‌کنند.»

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: بسیاری از مسیحیان و یهودیان نیز در مبارزه با صهیونیست‌ها حضور دارند چون این مسئله وجدانی و انسانی است.
منبع: فارس
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.