بابل- به دنبال سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مازندران، نماینده بابل در مجلس خواستار برطرف کردن کمبودهای بهداشتی و درمانی مناطق روستایی این است شد.

بابل در انتظار مرهم وزارت بهداشت و درمان

قدس آنلاین- علیرضا لعل اکبری: علی نجفی  خوشرودی در گفت و گو با خبرنگار قدس گفت: کمبودهای بهداشتی و درمانی در استان و بویژه در مناطق روستایی مازندران وجود دارد که انتظار می رود نسبت به رفع آن تلاش بیشتری صورت گیرد.

اورژانس در تنگنا

وی گفت: شهرستان بابل ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و نیمی از این جمعیت در مناطق روستایی هستند و این مناطق نسبت به ارایه خدمات اوژانسی در تنگنا هستند.

نمایده بابل در مجلس تصریح کرد: روستاهایی در بخش لاله آباد در مسیر آمل و بابل واقع هستند که  نسبت به ارایه خدمات درمانی و پزشکی این روستاها توجه لازم صورت نگرفته است.

وی افزود: در شهرستان بابل بالغ بر ۵۵۰ روستا و آبادی وجود دارد که بدلیل گستردگی جغرافیایی آن در برخی از مناطق و روستاها هنوز امکانات کافی بهداشتی و درمانی وجود ندارد  و در حد خانه بهداشت و ارایه خدمات اولیه بهداشتی فعالیت می کند.

وی شهرستان بابل را بزرگترین شهرستان استان مازندران و بعنوان یک شهر دانشگاهی که در سطح استان و حتی مناطق شمالی کشور ارایه خدمات می کند معرفی کرد و گفت: وجود دانشگاه علوم پزشکی در شهر بابل و حضور پزشکان متخصص در این شهر تا حدودی نیازها درمانی را برآورده کرده است.

کمبود در روستا

وی افزود: عمده مشکلات استان در بحث بهداشت و درمان به روستاهای استان متمرکز می شود و همین حضور متخصصان و کادر درمانی در شهربابل، کمبودهایی را در مناطق روستایی بوجود آوده است.

وی بر ایجاد زیرساختهاهی بهداشتی و درمانی لازم در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته استان تاکید کرد و گفت: انتظار می رود وزارت بهداشت با ایجاد این زیرساختها نسبت به ارایه خدمات پزشکان در مناطق نیازمند تلاش کند.

نماینده بابل در مجلس به فعالیت بیمارستانهای آیت ا... روحانی، شهید بهشتی، بابل کلینیک، مهرگان و بیمارستان قدیمی شهید یحیی نژاد اشاره کرد و افزود: بسیاری از بیماران برای دریافت خدمات از این بیمارستانها راههای طولانی را طی می کنند که با توسعه مراکز درمانی در استان این مشکلات کاهش می یابد.

در انتظار بودجه

وی به مراکز درمانی در حال ساخت استان اشاره کرد و گفت: اخیرا بیمارستان ۳۲ تختخوابی در جنوب بابل بخش بند پی شرقی که یکی دو سال قبل کلنگ زنی شده بود و معطل مانده بود با تامین اعتبار حدود ۴۰۰ میلیون تومان عملیات ساخت آن آغاز شد.

نجفی افزود: هرچند که این میزان اعتبار مبلغ کمی است اما هدف شروع ساخت پروژه بود که امید می ورد با اختصاص اعتبارات بیشتر از منابع داخلی وزارت بهداشت و یا ردیفهای بودجه ای شاهد تکمیل این پروژه باشیم.

وی با اشاره به فعالیت خیرین سلامت در استان اظهار داشت: در منطقه ای بنام بابل کنار ، اخیرا بیمارستانی افتتاح شد که به همت و کمک خیران احداث شده بود.

نجفی افزود: در حال حاضر یکی از خیرین نیز در صدد است بیمارستانی را در شمال بابل احداث کند که در حال حاضر بحث جانمایی و فراهم کردن زمین در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: همچنین  در روستای شهید آباد در بخش بند پی غربی نیز اخیرا مجوز تأسیس مرکز بهداشت را گرفته شد که امیدواریم با تخصیص منابع مالی لازم شاهد افتتاح این پروژه که در منطقه محروم وقع شده است وجمعیت قابل توجهی را می تواند پوشش بدهد، باشیم.

نجفی به نیازهای بهداشتی و درمانی منطقه امیرکلا اشاره کرد و افزود: در این منطقه نیز جمعیت قابل توجهی ساکن هستند که از وزارت بهداشت انتظار می رود زیر ساختی بهداشتی مورد نیاز این منطقه تأمین و نسبت به رفع نیازها اهالی اقدام شود.

دعوت از وزیر

نماینده بابل در مجلس دعوت از وزیر برای سفر به بابل را خاطرنشان کرد و گفت: وزیر قول داد در آینده نزدیک از مراکز درمانی و بهداشتی این شهر بازدید داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.