مقامات عالیرتبه مسکو از تصمیم اوکراین برای ممانعت از صدور بیانیه شورای امنیت سازمان ملل درباره سفیر مسکو در سازمان ملل که شب گذشته درگذشت، به خشم آمدند.

خشم‌ مسکو از ممانعت اوکراین از صدور بیانیه سازمان ملل درباره «چورکین»

به گزارش قدس آنلاین، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز سه‌شنبه (امروز)، در خصوص تصمیم اوکراین برای ممانعت از صدور بیانیه شورای امنیت سازمان ملل در مورد «ویتالی جورکین» سفیر دائم شورای امنیت سازمان ملل که شب گذشته بر اثر ایست قلبی درگذشت، ابراز نظر کرد.

پیش از این نیز «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در صفحه فیس‌بوک خود، این تصمیم اوکراین را محکوم کرد.

وی توضیح داد: «این ذات واقعی مقامات کنونی اوکراین است: آن‌ها هیچ‌کار را به خوبی نمی‌توانند انجام دهند، تنها همه چیز را برای همه کس و حتی خودشان از بین می‌برند».

پسکوف در این باره گفت: «این یک خبر واقعا ناراحت‌کننده است. همانطور که می‌دانید ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز گذشته به خانواده و کارکنان وزارت خارجه روسیه تسلیت گفت. این یک فقدان بزرگ است. رفتار همتایان اوکراینی ما در مقابل چنین فقدانی در مقایسه با ضرری که دیپلماسی روسیه متحمل شده است، اصلا اهمیتی ندارد».

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز در کنفرانس خبری مشترک با «مارگوت والستروم» همتای سوئدی خود پس از دیدار امروز سه‌شنبه در مسکو، از تصمیم اوکراین در ممانعت از تصویب بیانیه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص «ویتالی چورکین» که شب گذشته در نیویورک درگذشت، به شدت انتقاد کرد.

وی در اینباره گفت: «من بر چگونگی عملکرد شورای امنیت سازمان ملل واقف هستم. تقریباً تردیدی ندارم که نماینده دائم اوکراین به خودی خود چنین اقدامی نکرده است و به این مفهوم است که به وی دستور چنین کاری را داده‌اند».

لاوروف توضیح داد: «این خلاف ارزش‌های مسیحیت است. فراتر از خیر و شر است. ما به واسطه مقامات کنونی اوکراین، به رفتارهای این چنینی مقامات این کشور با روس‌ها و هرکسی که به ساز آنها نرقصد عادت داریم».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.