رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با تأکید بر اینکه دین اسلام با تفرقه‌اندازان هیچ سازگاری ندارد گفت: بر اساس آیات قرآن منافقان به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه در این دین اسلام هستند، به همین علت وحدت و پیام تقریب به عنوان یک راهبرد در اسلام مطرح است.

عضو جبهه پایداری: دین اسلام با تفرقه‌اندازان سازگاری ندارد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سید محمود نبویان در نشست خبری که در دفتر ریاست پژوهشگاه مطالعات تقریبی برگزار شد، با اشاره به نگاه آیات قرآن نسبت به لزوم تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: ترویج تفرقه در دین صفت مشرکان است و پرهیز از تفرقه در ادیان مختلف الهی مورد تأکید قرار گرفته است.

عضو جبهه پایداری با تأکید بر اینکه دین اسلام به دنبال دعوت مسلمانان به سمت وحدت است، اضافه کرد: دین اسلام با تفرقه‌اندازان هیچ سازگاری ندارد و بر اساس آیات قرآن کریم منافقین به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه در این دین مبین هستند، به همین علت وحدت و پیام تقریب به عنوان یک راهبرد در اسلام مطرح است.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که دشمنانی همانند آمریکا و رژیم صهیونیستی مقابل نظام اسلامی و آموزه‌های دینی در حال تلاش هستند باید نسبت به فعالیت‌های تفرقه‌انداز آنها هوشیار باشیم.

حجت‌الاسلام نبویان با اشاره به تلاش شیعه انگلیسی برای تضعیف آموزه‌های دینی گفت: بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی باید در شرایط کنونی مشکلات اسلام را شناسایی و برای رفع آنها تلاش‌های لازم را دنبال کنیم.

معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تشکیل تمدن نوین اسلامی را از اهداف اصلی کشور برشمرد و افزود:‌ مفهوم این تمدن بر اساس آیات قرآن کریم، رسیدن امت اسلامی به وحدت در راستای عبودیت خداوند متعال است؛ به همین علت مظاهر دنیای مدرن، سکولاریسم و تمدن نوین نمی‌تواند تحقق تمدن اسلامی را به دنبال داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه تمدن نوین غرب نمی‌تواند انسان‌ساز باشد، اظهار کرد: بر اساس دستورات خداوند متعال در قرآن کریم حوزه‌های مختلف معرفت‌های نظری باید اسلامی شود تا وحدت بر اساس اندیشه‌های اسلامی شکل گیرد.

حجت‌الاسلام نبویان یادآور شد: در شرایط کنونی با دشمنان مختلف و مشکلات داخلی مواجه هستیم، اما اگر به تمدن نوین اسلامی برسیم پرچم اسلام جهان را فتح کرده و بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

وی تشکیل امت واحد اسلامی را زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) دانست و گفت: در دنیای اهل‌سنت، سنّی آمریکایی و در دنیای شیعیان، شیعه انگلیسی را ایجاد کردند تا چهره‌های نادرستی را از شیعه و سنی نمایش دهند هر چند افرادی که به مقدسات فحاشی و توهین می‌کنند شیعه یا سنّی نبوده و هدف اصلی آنها تفرقه‌اندازی است.
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.