مشمولان در حال حاضر مالک حدود۵۰ درصد سهام هستند و می‌توانند در فرصت ۶ ماهه برای تسویه مابقی اقدام کنند.

۲ دهک پایین جامعه سرانجام مالک سهام عدالت شدند

قدس آنلاین - عضو ناظرمجلس درشورای عالی اصل ۴۴ قانون اساسی از پرداخت سود سهام عدالت دهک‌های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی در سال ۹۵ خبر داده است. به گفته قوامی  ارزش سهام عدالت دهک های مذکور به ۲ میلیون تومان رسیده است.

اماسبحانی، مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با تأکید بر اینکه ۵۰ درصد قیمت سهام عدالت برای دو دهک‌مربوط به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی رایگان شده است، تأکید کرد: طی ۱۰ سال از سال ۸۵ تا ۹۴ سازمان خصوصی سازی سودهای حاصله  به ازای هر مشمول را به حساب خزانه واریز کرده که معادل  ۵۳ درصد سهام عدالت است، مابقی این رقم به مددجویان یاد شده تخفیف داده شده و آن‌ها هم اکنون مالک کل سهام هستند که در زمان آزاد سازی می‌توانند از سود آن بهره برده یا نسبت به خرید و فروش آن اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه تا شهریور ۹۶ بحث آزادسازی را نداریم، توضیح داد: هم اکنون لایحه‌ای درباره نحوه آزادسازی سهام عدالت آماده شده که برای مصوب شدن به مجلس می‌رود تا شیوه آزاد سازی بررسی و طبق قانون اجرایی گردد.

وی ارزش سهام عدالت هشت دهک دیگر را یک میلیون تومان عنوان کرد و افزود: مشمولان در حال حاضر مالک حدود۵۰ درصد سهام هستند و می‌توانند در فرصت ۶ ماهه برای تسویه مابقی اقدام کنند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.